miercuri, 5 septembrie 2012

Urbi et Orbi...


...am numit asa leapsa pe care am primit-o aseara de la Minnie...
M-am hotarat sa raspund azi,de maine incepand o sa am niste zile agitate,asa ca...sa incepem :)



1. Crezi în supranatural ? Ce fel de supranatural ? Fantome, bântuiri, poltergeist, posesii demonice, blesteme, ocult, vrăjitorie, 
clarvazatori, medium-uri, psychics, miracole, minuni ?

Tot ce pot spune este ca eu cred in existenta a ceva ce nu se poate vedea dar se poate simti dar nu as putea face o incadrare in enumerarea de mai sus.Nu cred in occultism sau vrajitorie de exemplu,dar asta nu insemana ca ele nu exista…

2. Crezi că omul când se naşte este ca o pânză de pictat, goală, pe care totul se imprimă mai târziu, inclusiv good and evil, sau că suntem născuţi cu predispoziţie sau predestinaţi spre cele două ? Pe scurt, ne naştem cu natura fiecăruia sau o cultivăm, dobândim ?

Nu cred ca este important daca panza este sau nu goala…importanta este calitatea panzei si ulterior a materialelor folosite pentru a contura ceea ce va reprezenta profilul acelei personae…

3. Dacă ai avea ocazia doar o singură dată şi pentru scurt timp, să călătoreşti în timp doar ca observator, ce ai alege, trecutul sau viitorul ? 

Trecutul, pentru a intelege mai bine prezentul si pentru a fi mai bine pregatita pentru viitor.Trecutul nu mai poate fi schimbat de aceea as prefera sa-l inteleg, pe cand viitorul da,poate fi schimbat.

4. Dacă tehnologia şi medicina va avansa în aşa măsură încât media de viaţă umană va fi considerabil mai mare decât în prezent, dublu sau chiar mai mult, să spunem, ce opinie ai despre acest lucru şi anume să trăieşti într-o asemenea eră ?

Ce e mult strica…Pentru fiecare lucru exista un timp…chiar si pentru viata…

5. Dacă ai avea de ales între un an de continuă zi sau un an de continuă noapte, ce ai alege ?

Fara discutie as allege ziua…viata ar fi trista in intuneric, doar la lumina lunii…eu iubesc rasaritul soarelui si nu apusul lui.

6. Ce crezi despre Spaţiu, aka Univers, aka Cosmos ? Ştim că este plin de galaxii, sisteme solare, stele, planete, nebule, etc dar crezi că în afară de astea mai e ceva ce noi nu ştim ? Viaţă spre exemplu, în orice formă. Sau crezi că suntem singurii ?

Cred ca nu suntem inca pregatiti sa aflam acest adevar…e posibil sa-l cunoastem déjà dar sa nu-l intelegem.

7. Dacă ai avea ocazia să trăieşti o zi (24 de ore) literalmente în persoana altcuiva, pe cine ai alege : un gay sau lesbi, o persoană de altă rasă, culoare, etnie, o persoană de altă religie, de sex opus, o persoană mai tânără sau mai în vârstă ?

Mi-as dori sa traiesc pentru o zi viata unei matroane din Roma antica.

8. Dacă ţi-ar fi oferită o putere supranaturală (de natură fizică sau mentală) ce ai alege şi de ce ?

As allege sa –i fac pe oameni sa nu mai fie rai…mereu spun,daca nu poti fi bun,macar nu fii rau…

9.De ce ţi-e teamă mai mult, de ceea ce nu cunoşti şi nu înţelegi, de ceea ce cunoşti, dar nu înţelegi, de ceea ce cunoşti şi înţelegi, dar nu poţi controla sau schimba ?

Daca nu cunosc,nu am ce sa inteleg,daca cunosc si nu inteleg ma starduiesc sa schimb lucrurile dar asta nu-mi trezeste temeri,daca cunosc si inteleg atunci stiu ca nu ar mai avea rost sa incerc sa controlez sau sa schimb ceva.

10. Dacă te-ai afla vreodată într-un scenariu gen Matrix, numai că real, şi ţi s-ar oferi pastila albastră despre care ţi se spune că odată ce o iei vei afla lucruri pe care nu ţi le puteai imagina vreodată, lucruri despre absoolut orice în univers, dar că odată aleasă acea cale, indiferent de consecinţe, nu mai există drum de întors înapoi, sau ţi s-ar oferi pastila roşie prin care vei fi transformat într-o persoană care va avea o viaţa foarte bună, lungă, îmbelşugată, fericită, dar nu vei şti niciodată nimic şi vei trăi doar cu curiozitatea şi întrebările existenţiale, universale, ce ai alege ?

Atat cunosterea cat si lipsa ei prezinta lipsuri doar ca ceea ce nu stii nu te doare.As allege sa stiu cu conditia sa si inteleg.

Dau leapsa mai departe celor care trec pe aici si vor sa se joace putin cu ceea ce vedem sau nu,intelegm sau nu :)

27 de comentarii:

  1. super! mi-a placut enorm raspunsul de la punctul 3... Si eu gandesc la fel, dar nu m.as fi putut exprima atât de frumos!
    pupici. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt sigura ca tu ai fi spus lucrurile mult mai clar si concis :)
      daca iti place subiectul mi-ar placea sa citesc raspunsurile tale :)
      somn usor iti doresc si eu cu tot dragul! :)

      Ștergere
    2. o sa facem clubul punctului 3 :))

      Ștergere
  2. Grozava leapsa...Si sa ne miram sau nu, si mie tot raspunsul 3 mi-a placut mult...
    Imbratisari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar fi de mirare sa ne miram :)
      va imbratisez si eu pe amandoua si daca iti place leapsa...astept sa vad si raspunsurile tale :)

      Ștergere
    2. :) la noi trei nu ma mai mira absolut nimic! va pup

      Ștergere
  3. si tu ai o problema cu oamenii rai! asta ma macina si pe mine :)
    greoaie leapsa dar te-ai descurcat :P
    zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. geamana mea >:D<
      nu pot,nu pot intelege rautatea,cruzimea...nu-i pot intelege pe oamenii rai...

      multumesc,multumesc :))
      pup geanina,faina sa fie si ziua ta :)

      Ștergere
  4. M-ai facut sa rad cu titlul tau....:))
    Asa zice Papa de craciun si de paste cand îsi tine slujba!!! :)) Raspunsuri foarte interesante, vezi cat pot fii oameni de diferti în gandire? O zi la superlativ!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu dar si ce zice Papa e o preluare a unui "vorbe" din Roma antica "catre cetate,catre lume" si era folosita in proclamatiile oficiale...am considerat ca aceasta leapsa are deschidere spre lume...atat vazuta cat si nevazuta :)

      ma bucur ca ti-au placut raspunsurile mele :)
      o zi perfecta iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
  5. Genul acesta de "leapşă" mă duce cu gîndul la caietul acela special al copilăriei noastre: oracolul. :)

    Nu preiau acest gen de joacă din comoditate.
    Şi nici nu răspund punctual la întrebări din acelaşi motiv.

    Spun numai că întreaga noastră viaţă este un soi de MAGIE!

    Şi mai spun că n-aş face nici incursiuni în trecutul care nu poate fi schimbat, nici în viitor; nu sînt ce par a fi, dar nici o altă viaţă nu mi-aş dori. :)

    Carpe Diem? Evident!

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesantă leapșa, te face să ieși din pielea pe care o porți zi de zi ! :D
    Mie mi-a plăcut înțelepciunea răspunsului nr. 4. Așa e, totul cu măsură, chiar și viața !

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc :)
    daca ti-a placut si vrei sa o preiei mi-ar face placere sa-ti citesc raspunsurile :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca asalege ambele pastile, sa vad ce se intampla....:D

    RăspundețiȘtergere
  9. Mie mi+au placut toate raspunsurile, dar in special cele de la 2 si 3.
    A fost o leapsa grea, cu intrebari la care nici oamenii de stiinta nu au reusit sa dea raspunsuri exacte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc vienela :)
      a fost o leapsa incitanta pentru ca nu e tocmai usor sa scormonim in noi pentru a gasi raspunsuri clare sau clarificatoare :)

      Ștergere
  10. Punctuale raspunsuri si sincere, in mare parte sunt de aceeasi parere.
    Cat despre punctul 3 intr-adevar trebuie sa ne cunoastem trecutul ca sa stim ce vom face pe viitor.
    O saptamana buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Anca,daca ti-a placut leapsa o poti prelua,mi-ar placea sa citesc raspunsurile tale :)
      o seara faina iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  11. Interesante raspunsuri, Pandhora!
    Trebuie s-o fac si eu, probabil chiar pentru maine. Mi-a pasat-o Vienela si mie :) Desi stie ca nu fac decat extrem de rar lepse ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc elly :)
      o sa citesc cu mult interes raspunsurile tale :)

      Ștergere
  12. Am gasit - in urma indicatiilor :) - leapsa.
    Nici nu stiu ce sa scriu! Da, in ocultism nu cred nici eu, dar parerea mea despre asa-numitii ocultisti este ca sunt, oarecum, niste "filosofi ai nevazutului", in sensul ca sunt intuitivi peste medie si incearca sa explice in cuvinte... ce culoare are Fericirea, ca exemplu. Sigur, acei indivizi care stau cu globul de sticla langa ei si ghicesc despre viitor nu intra in categoria la care ma refer. E! Oricum, sper sa nu fiu inteleasa gresit - pentru ca nu e spatiu suficient pentru a-mi argumenta afirmatiile. :) Dar, pe scurt: nu ma impresioneaza cei care "ghicesc in frunzele de ceai" sau in cei care turuie truisme.

    La intrebarea 3 tare-mi place ideea: sa intelegem trecutul pentru a putea schimba viitorul!

    La intrebarea 9 as zice ca nu cunosc cum e sa fiu "putred de bogata" dar mi-ar placea sa inteleg de ce unii isi doresc bogatia cu orice pret, aproape! Nu e o gluma! Unii afirma ca nu e asa cum pare cand privim din afara; altii spun ca se fac multe sacrificii pentru a deveni foarte bogat; altii spun ca e periculos s.a.... Asadar, desi nu cunosc cum e sa fiu putred de bogata mi-ar placea sa inteleg... sentimentul :)

    Una sub alta... cred ca raspunsurile noatre - ale celor care am preluat leapsa sunt diferite dar... foarte asemanatoare:)

    O saptamana minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. da...cred ca raspunsurile noastre au multe in comun dovada ca rezonam si asta imi place mult :)

    o zi frumoasa iti doresc la randul meu Diana! :)

    RăspundețiȘtergere