luni, 10 septembrie 2012

Leonetto Cappiello - Afis publicitar

 Artistul italian Leonetto Cappiello (1875 – 1942), numit si parintele afisului modern, a creat afise publicitare moderne si tablouri de colectie. Cappiello, autodidact, a inceput ca si caricaturist si a devenit unul dintre cei mai renumiti artisti europeni ai inceputului de secol 20. Prin alaturarea iscusita a produselor unor imagini vii, memorabile, a creat, de-a lungul a 40 de ani, 1000 afise pline de fantezie pentru bauturi, balet, literatura, piese de teatru, calatorii si concerte. Tehnicile lui Cappiello, aflate la baza miscarii Art Deco, sunt inca vitale publicitatii moderne.

23 de comentarii:

  1. Cand cineva are talent, jos palaria! Mie mi-au placut mereu afisele vechi! Mult mai interesante decat unele mazgaleli laudate din ziua de azi. O noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu le ador si din cand in cand le aduc aici pe pagina mea...
      pentru Cappiello am un deosebit respect...

      o noapte buna iti doresc la randul meu Minnie! :)

      Ștergere
  2. cat sunt de frumoase!
    realizate cu bun gust si in culori placute!
    mai ca-mi vine sa desfac o champagne :))
    pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu voi prefera intotdeauna absintul :)
      pup si eu...somn usor!

      Ștergere
  3. Sunt o mare fana a domnului Cappiello!

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate si din cauza ca a fost autodidact, talentul lui a scapat nealterat, a putut sa se exprime liber, direct, popular.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt frumoase afisele pe care le-ai pus si imi inchipui ca si restul sunt la fel de interesante. Cred ca daca esti invaluit de pasiune cand faci ceva anume, undeva peste cativa ani :))) ... va fi apreciat efortul depus. Nu se stie niciodata! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bag si eu in seama.
    Dar oare nu L'Autrec a fost deschizatorul de...pirtie?
    Sau Cappiello a facut numai afis?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in picturile lui Lautrec surprind atmosfera absinthului iar Cappiello a facut intr-adevar numai afis :)

      Ștergere
  7. Afişele publicitare de odinioară, erau adevărate opere de artă. Nu erau chiar aşa de ...comerciale. Îmi place mult să admir vechea publicitate. Am văzut în vara asta, la o terasă, reproduceri după vechi afişe publicitare la bere. Erau atât de faine!

    O zi bună, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e...aveau o poveste si din punctul meu d evedere,farmec :)

      o seara frumoasa iti doresc la randul meu Alex! :)

      Ștergere
  8. Beware! Absintul adevărat are 70 de grade... ! tocmai de aceea se diluează în șampanie; multă șampanie. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. cei din publicitate au material serios de inspiratie si de invatatura.
    foarte ingenioase imaginile de altadat, in trendul vremii respective.
    o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de aceea si este considerat parintele publicitatii moderne :)

      Ștergere
  10. ador posterele vintage...nu numai cele ce-mi amintesc de absinth, care firesc, e grozav. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu mi-as dori sa pot colectiona postere cu adevarat vintage...
      mai astept putin pana ma imbogatesc :))

      Ștergere
  11. Mai mult cu bautura el...
    Sampania nu-mi place, taran, ma rog, dar absintul....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ar fi sa facem un club al celor indragostiti de "zana verde" :))

      Ștergere
  12. Aflu lucruri noi, foarte interesante :)
    Si eu stiam ca Toulouse-Lautrec, de care sunt fascinata intr-un anume fel, ar fi fost cel ce a gasit expresia potrivita pentru afisul modern dar se pare ca acest italian a dus la perfectiune arta afisului. Multumesc pentru informatii, draga Pandhora!

    RăspundețiȘtergere