duminică, 21 octombrie 2012

"Bucurestiul,cel mai puţin interesant oraş din toată ţara"

Publicaţia Spaniolă „El Pais‟ a realizat un reportaj impresionant despre România, numit „România, dincolo de Dracula‟, în care însă Bucureştiul este considerat „cel mai puţin interesant oraş din toată ţara‟.

„Pentru a cunoaşte bine o ţară, nu trebuie să te mulţumeşti cu vizitarea zonelor strict turistice. În realitate, este necesar să cauţi locurile unde viaţa şi cultura tradiţionale încă se formează‟


Aşa îşi începe materialul Joan Gari, jurnalistul publicaţiei „El Pais‟.
Traseul jurnalistului spaniol a început în Târgovişte, urmând apoi să viziteze locuri precum Marea Neagră, Curtea de Argeş, Călimăneşti, Sibiu, Sighişoara, Braşov şi Sinaia.
Călătoria pe meleagurile româneşti îşi are sfârşitul în Bucureşti, oraş despre care Joan Gari nu are o părere foarte bună.


„Călătoria noastră s-a terminat în Bucureşti. În mod curios, Capitala este, probabil, cel mai puţin interesant loc din toată România. În afară de prezenţa unor biserici şi muzee notabile (Muzeul Naţional de Artă şi Muzeul Ţăranului Român), tot ce predomină în rest este caracterul gri şi dezolant al arhitecturii comuniste. Cea mai mare emblemă arhitecturală a Capitalei, Palatul Parlamentului, este în realitate rezultatul ştergerii de pe hartă a unui întreg cartier (7.000 de locatari au fost mutaţi în alte zone din oraş), un produs al imaginaţiei megalomane a lui Ceauşescu. Vizita în clădirea comunistă a fost totuşi interesantă, cu toate că doar 4% din suprafaţa Palatului Parlamentului este vizitabilă‟, a scris jurnalistul despre Capitală. În finalul reportajului Joan Gari susţine că Bucureştiul nu poate fi numit încă „micul Paris‟, iar textul său se termină cu fraza: „Bucureştiul mai are de aşteptat pentru a redeveni micul Paris.‟


sursa : www.adevarul.ro

Exact asta este realitatea...
Bucurestiul este inca mai mult cenusiu,inca e departe de a valorifica ceea ce a mai ramas fermecator din "Micul Paris" pe care Marele Cizmar l-a carpacit,transformandu-l intr-o pereche de incaltari fara identitate...

26 de comentarii:

  1. Oare va mai deveni vre-o data "micul Paris" ?
    Cred mai degraba ca "marele Paris" va ajunge la talia Bucurestiului daca mai este împanzit de toate natiile "nobile"! Pacat, cred ca nu am sa mai revad nici-o data Bucurestiul asa cum îl stiam eu, asa cum se zicea "sarac dar curat"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din pacate cred ca ai mare,mare dreptate :(
      Bucurestiul nu va mai fi ce a fost dar eu sper in continuare ca mai poate fi salvat ce a mai ramas din trecutul lui...

      Ștergere
  2. Da, se poate sa aiba dreptate acel jurnalist, cartierele acelea "gri" sunt mult prea extinse... Totusi, parca in ultimii ani se incearca sa se faca cate ceva pentru Bucuresti. Sper sa fie in continuare bine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta e si speranta mea si sper ca in timp cenusiul va disparea...

      Ștergere
  3. trist articolul domnului! nu pot avea o parere, nu am mai fost prin bucuresti de vreo...8 ani. din ce vad eu pe la tv, cateodata, mi se pare dragut...
    cu siguranta mai sunt lucruri de pus la punct dar eu trag nadejde ca o sa fie foooarte frumos, candva! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu sper,am convingerea ca asa va fi doar ca ce a sters acela de pe suprafata pamantului,sters va ramane....

      Ștergere
  4. mie mi se pare interesant , imi pare rau ca de cate ori ajung am timp putin la dispozitie si nu pot vedea ce doresc ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bineinteles ca este inca un oras interesant dar ar fi putut fi inca cu mult mai mult...

      Ștergere
  5. Ce stiu ei? :))) Habar nu au de frumusetea acestei tari, sau au dar e doar o strategie de piata. De ce daca e atat de neinteresanta aceasta tara, tot mai multi straini isi gasesc casa aici? Ceva e putin cam suspect, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate nu ai citit cu atentie articolul...din el reiese ca tot ce au vizitat a fost frumos si ca,din pacate Bucurestiul nu se ridica la nivelul a ceea ce au vazut in restul tarii,ceea ce in multe privinte nu este departe de realitate...

      Ștergere
  6. Ca locuitor al Bucureştilor, spun că acest oraş are şi părţi bune şi părţi mai puţin bune. Ceea ce este valabil pentru mai toate oraşele lumii. S-ar mai putea face multe, din acest punct de vedere. Interesantă părerea jurnalistului respectiv şi trebuie respectată, chiar dacă nu suntem de acord cu ea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt foarte de acord cu tine...
      pe mine ma supara faptul ca ceea ce a darmat Ceausescu-Spitalul Brancovenesc de exemplu,emblematic pentru Bucuresti-nu mai poate fi readus la viata...si asta e unul din motivele pentru care Bucurestiul este mai cenusiu...

      Ștergere
  7. Asta se poate repara. Am aflat însa ca cel mai urât oras din Europa este Charleroi, nu Bucuresti si nici alt oras din România...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din articolul lor reiese ca Bucurestiul este "cel mai putin interesant oras din tara" nicidecum urat...
      nici nu ma indoiesc ca exista orase si poate chiar capitale cu mult,mult mai putin interesante si chiar urate...
      Bucurestiul,chiar si asa cum l-a ciopartit Ceausescu are inca mult farmec si eu il iubesc definitiv...
      acum spune tu,nu ar fi fost mai frumoasa zona Unirii daca ar fi ramas acolo Piata si Spitalul ridicat de Brancoveanu?
      tu l-ai vazut,cu siguranta,l-am vazut si eu...
      zona aceea reabilitata ar fi fost fantastic de frumoasa...acum ce vedem?acea uriasa cladire care,ori ce-ai zice e departe de a fi frumoasa :(

      Ștergere
    2. Ma mir, ca tocmai spaniolii se pare ca s-au distrat de minune la finala de fotbal. Centrul vechi era invadat. Dar asa-i lumea, daca s-a stricat caruta la ei, hai sa fie putin rautaciosi, ca poate se repara!
      Ai dreptate, orasul are farmecul lui si zona aceea ar fi mers de minune cu ce-i acum acolo.
      Putin respect totusi, în acea uriasa cladire se construieste România viitoare!

      Ștergere
    3. ooo...da!
      sunt coplesita de respect...ador sa-i vad pe alesi "motaind" intre doua legi votate...nu mai mult de doua,efortul este clar daunator unei vieti liniste :D
      eu la job nu-mi permit sa motai nici macar in gand...motiv pentru care probabil nu voi fi niciodata "in acea uriasa cladire" in acea odihnitoare postura :D

      Ștergere
  8. Desigur, autorul articolului nu s-a plimbat probabil decat prin centru. Dupa parerea mea si Bucurestiul, ca si alte orase ale lumii, mai mult sau mai putin faimoase, are si autentice comori si maidanuri sau parti total inestetice, si, tot dupa parerea mea de om care traieste in sec XXI si care inca prefera sa se uite mai mult la viitor decat la trecut, NU toate orasele lumii trebuie sa aiba tocmai centrul deosebit de frumos sau de interesant, sau obligatoriu modelat dupa planuri urbanistice de gen sec XVIII.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu cred ca dimpotriva,nu s-a plimbat doar prin centru...
      sunt cateva cartiere unde vezi mai mult beton decat verdeata...

      Ștergere
  9. Bună scumpo!
    Trist articolul dar să nu ne pierdem speranța!
    O săptămână minunată îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu mi-o pierd...s-au schimbat multe in Bucuresti in sensul in care exista o intoarcere frumoasa spre trecut...dovada Centrul Vechi...
      pup si eu draga Elena,o seara placuta iti doresc!

      Ștergere
  10. Cand aia care demoleaza cladirile istorice ca sa ridice un supermarket, un mall, un bloc stupid vor demisiona sau vor fi sanctionati in mod crud, atunci poate lucrurile se vor mai schimba...
    Ca arhitect, am avut aceeasi impresia ca dl. Gari...Si e pacat, caci mai sunt locuri care daca ar fi valorizate si restaurate, readuse la viata, atmosfera ar fi atat de diferita...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu Vera,stiu :(
      imi pare rau ca nu am reusit sa-ti arat niste stradute frumoase pe langa Gradina Iconei...dar pentru toate exista un timp :)

      Ștergere
  11. Consider ca este prea devreme pentru a identifica directia de evolutie a Bucurestiului, in acest nou context, insa pana acum doua fenomene mi se par consolidate:1)abandonarea fabricilor si a marilor complexe din perioada comunista, si 2)extinderea intr-un ritm aproape supersonic a mall-urilor, supermarketur-ilor si a altor astfel de complexe comerciale masive, atat la periferie cat si prin zonele apropiate de centru.
    Deci, fara a mai insista, in aceasta perioada multe din elementele ce constituiau farmecul si stilul "Micului Paris" s-au pierdut pentru totdeauna.

    Istoria acestei perioade a Bucurestiului inca se scrie, si poate ca peste cateva decenii vom putea sa spunem ca si aceasta a avut ceva unic. Pana atunci propun sa privim cu optimism viitorul.

    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pertinente observatiile tale bazate clar pe realitatea in continua schimbare...
      sa stii ca subscriu intru totul propunerii tale :)
      frumoasa sa-ti fie si tie seara,multumesc Sorin!

      Ștergere
  12. Mie nu mi-a placut niciodata Bucurestiul in ansamblu. Dar luat pe bucatele, are cateva chestii care merita toata atentia. Daca noi nu suntem in stare sa ne promovam, ce pretentii sa avem la altii?

    RăspundețiȘtergere