vineri, 8 februarie 2013

Iubiri in umbra timpului - George Ghica ÅŸi Liane de Pougy


O tânără ţărăncuţă franţuzoaică, divorţată a avut tot Parisul prins în
mrejele şarmului său unic.

A fost stea la Folies- Bergere ÅŸi în seara debutului, i-a scris lui Edward al II-lea, PrinÅ£ de Wales, pe care nu-l cunoÅŸtea: “Sire, în seara asta debutez. OnoraÅ£i-mă cu prezenÅ£a ÅŸi aplauzele dumneavoastră ÅŸi voi fi cea mai fericită”. Edward a venit la spectacol ÅŸi s-a îndrăgostit nebuneÅŸte de ea.

Liane de Pougy a fost una din cele mai elegante şi fascinante curtezane ale Franţei, chintesenţă de feminitate Belle Epoque. Toţi parizienii puternici i-au fost la picioarele împodobite cu bijuterii superbe cu smaralde, pe care le purta numai în pat.
A fost curtezană, amantă ÅŸi a visat să devină prinÅ£esă. Åži a reuÅŸit. Pe 8 iunie 1910, Liane s-a căsătorit cu prinÅ£ul George Ghica, la biserica St. Philippe du Rule din Paris ÅŸi niciunul din membrii familiei mirelui nu a venit la ceremonie. Pentru că neamul Ghica nu era de acord ca George să se căsătoreasca cu “creatura-curtezană”.

Mariajul cu prinÅ£ul a durat 35 de ani ÅŸi după moartea lui, Liane s-a retras la…manăstire.





sursa : eroiiromanieichic.ro.

26 de comentarii:

  1. Interesant :-), dar intrebarea asta imi stå pe limbå: s-a retras in rugåciune pt. ca D-zeu så o ierte?! ... sau pt. cå era båtranå, uratå si singurå :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu vad de ce ar fi trebuit sa fie iertata si nici batrana nu cred ca era,probabil ca avea in jur de 50 de ani...
      de ce a ales manastirea...doar ea a stiut :)

      Ștergere
  2. :) Nu cunosteam aceasta poveste. Cred ca a fost o adevarata poveste de dragoste. Liane era foarte frumoasa din ceea ce vad in imagini.
    O seara placuta, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu cred ca a fost odata ce a durat atat de multi ani :)
      placuta sa-ti fie si tie seara Elly,multumesc!

      Ștergere
  3. Iubiri vechi scoase din cutiuta lor de catifea prafuita!
    Multumim draga Pandhora pentru povestirile de dragoste din alte timpuri pe care le aduci la lumina din nou!
    Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o fac cu foarte mult drag si imaginea cutiutei de catifea este extrem de potrivita :)
      placut sa-ti fie si tie w-endul,multumesc!

      Ștergere
  4. Foarte faină poveste de dragoste. Ce frumos când sunt scoase din nou la lumină, după atâta amar de ani. Şi câte n-or mai fi, uitate de lume? Poveşti adevărate, pline de taine necuprinse...
    O noapte frumoasă, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de asta imi sunt dragi povestile :)
      frumoasa sa-ti fie si tie noaptea draga Alex,multumesc! :)

      Ștergere
  5. Faina poveste! S au iubit daca au stat impreuna atata amar de vreme, chiar daca familia nu a fost de acord....
    Te pop!

    RăspundețiȘtergere
  6. impresionant! m-a luat cu frisoane... Ce destin!
    Doar timpul a dovedit ca Printesa Liane nu a fost doar foarte frumoasa prin aspectul exterior, ci si interior!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat...faptul ca era curtezana nu a insemnat,obligatoriu in ceea ce o priveste ca era o persoana de calitate indoielnica :)

      Ștergere
  7. Uneori mă gândesc că, dacă m-aș fi născut bărbat bogat, celebru, mi-aș fi ales o curtezană de soție. Ele știau să fie mereu binedispuse, aveau zâmbetul pe buze și erau educate să înveselească atmosfera, știau să-i facă să râdă. Dacă 35 de ani a durat, e clar că a fost dragoste! Frumoasă poveste. Weekend cu bucurii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si cred cu tarie ca nu ai fi facut o alegere proasta :)
      imi amintesc de filmul "Frumoasa Venetiana",o alta poveste cu adevarat frumoasa :)
      un w-end perfect iti doresc si eu draga Mirela,pup!

      Ștergere
    2. S-a remarcat, am citit din cand in cand pe Internet, ca in general barbatii in mod real par a prefera sotii cu un nivel de educatie sau pozitie sociala sau profesionala mai scazuta decat a lor proprie, chiar si in zilele noastre, in cazul celor care sunt interesati de casatorie la un nivel relativ matur serios chiar modern, efectiv dincolo de glumele despre "blonde proaste dar sexy", dincolo de chestia larg popular recunoscuta ca "barbatii sunt porci", si chiar si in cazul barbatilor interesati la nivel principial de a sustine egalitatea politica si sociala in drepturi a sotiilor lor, oameni educati, manierati, civilizati, etc.

      Este probabil altfel ff dificil de reconciliat tendinta naturala de ocrotire pe care o resimt barbatii doritori de a fi si de a se simti utili la ceva in mod mai concret in cadrul unui cuplu contemporan, si este dificil si de reconciliat cu ideea ca o sotie ar putea castiga mai multi bani, sau ar fi de tip CEO, plus diversele mituri si superstitii normale si naturale legate de teroarea de a trebui sa fie cineva parinte raspunzator pt un copil adevarat...eu sincer cred, desi recunosc ca habar nu am despre ce zic + sunt deosebit de usor de ingrozit/terorizat de orice raspundere sociala si morala posibila, ca poate fi ceva de natura competitiva intra-cuplu inerent umana, care trebuie tolerat cumva la nivel de compromis in cadrul unei aliante mai indelungate, si in zilele noastre mai moderne "diviziunea muncii" pe joburi si roluri/functii barbati/femei nu mai e asa de traditionala cum era pana totusi nu chiar demult...

      ...eu chiar m-am gandit din timp in timp la aceasta competitivitate efectiv pt ca m-a interesat personal in cazul unei casatorii gay deoarece competitivitatea pe performanta, pe diverse domenii, chiar pe cariera (ca in zilele nostre nu prea mai e vorba de vanat un mamut sau o balena) este probabil ceva deosebit de important si chiar posibil mai proeminent in cazul a 2 barbati relativ maturi si independenti care vor dori sa mentina un cuplu relativ loial si stabil pe termen mai lung...si inca am ceva probleme legate de trendul recent de incurajare catre hetero-normativitate pt casatoriile gay, adica o oarecare incurajare de modelare cf casatoriilor heterosexuale, care si alea, totusi, au destule probleme destul de practice si de proeminent remarcate in zilele de azi, (dar nu la nivel neaparat legislativ sau politic, ci chiar asa ca norma de comportament propus...desigur ca persoanele gay au sentimente cam conflictuale catre diferite "norme" venite asa mai "de la centru", pt ca doar nu doreste nimeni sa fie stereotipizat, plus ca e o viziune cam simplista si ce te faci cu cei care nu se incadreaza in imaginea aia schematica ideala)...pt ca totusi o relatie gay e "mai altfel", habar nu am de fapt cum ar "trebui sa fie" asa la un nivel mai ideal, demn de emulat, ca eu m-am si uitat dupa role-modeluri, dar in acelasi timp eu personal nu am rezistat pana acum in nici o relatie deosebit de lunga sau stabila, si au intervenit probleme destul de serioase legate de independenta si competitivitate chiar destul de rapid, mult dincolo de simpla imaturitate sau pasiuni juvenile sau dragoste impartasita, afinitati comune, tampenii de gen fidelitate, chiar orgolii, narcisism personal, etc...ma rog, nici nu sunt eu ala bunul "comunicator" sau prea interesat de a oferi asa empatie chiar aiurea-n tramvai, e si o chestie de personalitate individuala, desigur, cand e vorba de negociat ceva, plus eu personal nu ma pricep la negocieri, la relatii diplomatice, etc, adica si eu sunt total primitiv si cam "taran" (zis, din pacate cam peiorativ aicea, desi poate ca nu e cazul !), adica nu sunt eu ala suavul si rafinatul ca in piesele de teatru ale d-lui Oscar Wilde, plus ca traim in sec 21 nu 19, si alte chestii sunt de prim plan atat ca interese sociale sau mode de comportament propus, etc.

      Ștergere
    3. (urmare, ca sunt cam anxios si am nevoie de minim 400 de cuvinte pt a cugeta mai profund...)

      Si pt mine este importanta totusi cariera, adica nu neaparat avansat ierarhic pe undeva, dar pur si simplu de a avea un job si de a fi total independent financiar, altfel pt mine nu ar merge absolut nici o relatie decat la nivel de total egal la egal, si nici nu as fi dispus la cine stie ce compromisuri doar bazat pe "dragostea aia care pare ca le rezolva pe toate", ca la mine stiu precis ca nu va merge asa ceva, plus nici nu am o pozitie realist ff inalta incat sa am vreo putere de a-mi permite sa exploatez pe cine vreau eu sau sa il modelez cf ce vreau eu, asta in afara de faptul ca imi repugna ideea de a folosi semeni oameni, nici macar ca suport psihologic pt mine insumi nu prea suport asa ceva, si nici nu prea incurajez...sunt efectiv la nivel din ala total primitiv cand vine vorba de vreo afiliere cu oricine, chiar si bazata pe dragoste si prietenie, de "frate-frate (chiar si iubit/consort contractual loial), dar totusi branza e pe bani". Si NU ma consider un cinic, chiar de loc, chiar sincer cred in magia dragostei, m-am indragostit si eu, dar efectiv asta e reactia mea la timpurile in care traiesc si la locurile in care traiesc sau imi propun sa traiesc. Ca nu am vise din alea inca destul de larg raspandite, chiar si in societati destul de avansate si presupus civilizate de a ma duce eu in vreo tara mai saraca si "primitiva", sau poate una presupus mai "permisiva sexual", si de a ma duce eu acolo ca "boier" si de a alege pe cine stie ce suav "curtezan" de acolo, ca sa am pe cineva sa-mi faca menajul si sa-mi ofere si sex mai ieftin asa ca sa fim fericiti pana la adanci batraneti amandoi la nivel de win-win...efectiv nu asta e genul meu, chiar sincer doresc colaborare egala si negociere rationala, insa asa ceva e ff dificil cand intervin sentimente, cand intervin diverse mode, plus diverse pasiuni, plus e realist mai greu la nivel de pool de alegere real mic in nr absolute, si nici nu mai exista acea coeziune de tip oarecum subversiv de a face front comun impotriva a cine stie ce reguli ale societatii mai largi, adica o bucurie oarecare impartasita de "noi doi impotriva lumii", care e un fel de ideal romantic, dar asa ceva nu mai exista de mult in real life, sec 19 a apus de mult, ba chiar si sec 20 a trecut, desi idealul romantic e destul de promovat si in continuare de Disney & co, sau chiar povesti din astea gen Printul si Curtezana, adica nu zic ca e ceva "rau", dar pur si simplu nu e aplicabil, cel putin nu e aplicabil in cazul meu, si am intalnit destui in cazul carora nu e aplicabil, si singurele role-model-uri de cupluri gay relativ stabile am intalnit in generatia celor care au acum cca 50 de ani, sau in carti in cadrul unor generatii mai vechi cu alte conventii si norme sociale, nu la semenii mei de 30 de ani...

      Ștergere
    4. (partea 3)

      ...iar aia de 20 efectiv sunt in formare, treaba lor cum s-or descurca, numai sa nu ma puna pe mine sa fiu role-model la randul meu, ca eu nu ma simt competent pt asa ceva...ma simt chiar cam depasit de situatie, de trenduri, de mode, etc, daca e vorba de real life, si tot ce "cer" asa la nivel total de "pretentie a mea personala fata de societatea mai larga", (desi desigur ca nu am nici un drept de a avea o pretentie nici macar fata de 1 singur om care nu ar fi copilul, sau, mai rau + Doamne fereste, elevul meu personal, daramite fata de societatea mai larga), este ca in aceasta competitivitate umana, indiferent ca e intra-cuplu, sau inter-oameni, sa se comporte toti cat mai matur posibil si sa isi recunoasca limitatiile cat mai realist si sa nu se exploateze prea mult unii pe altii in mod fie neetic, fie total irational, (fie, Doamne fereste, si neetic si irational).

      Plus desigur, Say NO to illicit drugs ! Condom/prezervativ la toata lumea, centuri de siguranta la toti pasagerii de masina, casca in cap la biciclisti, surferi, schiori, etc !!! Plus spalatul pe maini e ff important si ala !! Zau, cred ca am sa ajung si eu la 50 de ani, ba probabil chiar si la 80, si tot habar nu voi avea despre nimica legat de relatiile umane autentic intime si stabile pe termen mai lung decat ce oi fi citit si eu pe undeva pe Internet si ce pot specula eu ingrijorat sau sceptic/dubitativ in legatura cu ele + tot asta o sa scriu pe diverse bloguri, daca or mai exista...sau cel putin voi comunica cu robotul meu asistent personal/companion de recuperare de la azilul de batrani !!

      Ștergere
    5. mereu ti-am sugerat sa faci ceea ce simti doar ca tu preferi sa ignori ce simti si sa despici firul in 4444...
      e si asta o placere cu siguranta :)
      cand vei sinti ca vrei sa formezi un cuplu o vei face,,,cand vei simti ca vrei sa iesi dintr-o relatie,o vei face oricat de mult vei analiza si ras-analiza situatia...

      Ștergere
    6. Mda, am incercat chestia aia cu actionatul cf doar ce simteam, si am remarcat, fara sa vreau, ca mama si tata, oameni chiar deosebit de rationali si economisti de formatie si meserie, avusesera dreptate si ca ar fi trebuit sa ascult mai atent de ei atunci cand eram adolescnt, ba chiar si adult ff tanar !! Asa ca eu prefer acum rationalizarile, desi iar am ramas in urma cu ascultatul de tata, deoarece tot el imi da sfaturi din ce in ce mai frecvente in ultimul timp sa ma concentrez mai mult asupra obtinerii fericirii mele personale (asta si poate pt ca pe CNN mereu apar diverse clasificari de tari cu un grad mai inalt de fericire al poporului rezident acolo in comparatie cu GDP-ul lor, sau cu dinamismul economiei)...numai ca eu nu am studiat inca de pe wikipedia subiectul Fericire, plus toti indicii numerici, inclusiv calitativi, legati de el, asa ca, prin urmare, chiar si daca as dori acum sa il ascult pe tata, deoarece stiu ca are in general dreptate si este inca un om deosebit de credibil si de larg informat, eu iar am ramas in urma, nu stiu despre ce este vorba, cum sa caut si ce sa caut daca nu stiu exact definitia acestui concept, si de fapt nici nu stiam ca-mi lipseste, si daca tot zice lumea ca trebuie obtinut, poate asa ca o tableta sau un I-Phone, atunci cat costa si de unde este mai placut si mai convenabil de procurat, sau daca vrei sa o obtii pe gratis, este asta oare o activitate riscanta, merita efortul, se asorteaza oare cu firea mea, o fi de mai multe feluri, mai veche sau mai noua, etc !!

      Eu nu cumpar sau folosesc nimic mai ales pt uz personal, nici un sampon, pana nu studiez ff atent cine produce, unde se produce, daca se respecta regulile muncii si de business in compania/companiile producatoare si distribuitoare respective, plus grija lor fata de mediul inconjurator, care este istoricul acelor companii, cine e CEO, cine e sef de PR acolo, etc. !!

      Eu nici turist nu ma duc nicaieri pana nu studiez daca regiunea respectiva are nevoie + chiar merita sustinere economica internationala, cum sta cu ordinea si linistea publica, cu functionalitatea Min Justitiei, cu asistenta sociala traditionala + cea mai moderna administrativ-politica fata de persoanele vulnerabile de tip copil sau pensionar, care e nivelul de coruptie si de transparenta in guvernanta, care e situatia functionalitatii raspunsului de criza in caz de catastrofe naturale, care e politica interna fata de mediu, si politica externa a acelui loc, etc...si asta numai la nivel de alegere de zona/regiune, daramite cand ar veni vorba de ales mijlocul de transport, hotelul, etc !! Acum in ultima vreme am inceput sa ma uit si care este situatia cu gay friendliness sau nu, deoarece pana mai recent nu prea indrazneam sa fiu asa de pretentios plus totusi doream si eu sa vizitez si zone mai diverse decat tot Londra si iar Londra, si eventual mai rar, daca apucam, San Francisco Bay Area sau Palm Springs, dar in ultima vreme am devenit MULT mai stringent, si chiar remarc cu suparare ca Bulgaria a luat-o inaintea Romaniei pe acest parametru, cel putin la nivel de "imagine", in ciuda unor eforturi disperate de ultima ora din partea Muzeului Taranului Roman...cand de fapt, la nivel de strada, se stie DE MULT ca poporul roman este la nivel chiar realist mult mai tolerant si mai putin homofob decat poporul bulgar !

      Chiar am de gand sa scriu un articol pe blog promovand turismul gay in Romania, iar cercetarea mai serioasa de nivel academic in legatura cu fericirea mea personala, mai ales la nivel de cuplu, poate sa mai astepte !

      Ștergere
  8. Daca nici asta nu mai a fost o dragoste ca în povesti nici eu nu stiu ce sa mai zic!
    Un weekend minunat îti doresc, pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa-i Minnie?asta zic si eu :)
      pup si eu draga Minnie dorindu-ti un w-end perfect!! :)

      Ștergere
  9. O femeie care si-a facut fericit barbatul timp de 35 de ani nu cred ca are prea multe pacate de iertat, deci in nici un caz nu s-a dus la manastire pentru asa ceva. Era foarte frumoasa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelenta si aceasta poveste! Habar nu aveam despre cele scrise de tine aici... Si ma "laud" in sinea mea ca stiu despre multe astfel de povesti "din vechime" Si - contrar celor care i se par lui Rudolph Aspirant - exista si azi (si vor exista mereu) - cupluri de genul "printul si curtezana" (chiar si "printesa si mecanicul auto") doar ca sunt povestile unor oameni care nu isi fac publicitate, ci prefera discretia, armonia si nu vor sa fie vanati de pozari. Sigur ca unii numesc astfel de uniuni "mezaliante" - asa or fi, dar cand cei doi chiar se iubesc cred ca le pasa mai putin de "gura lumii" - pe care doar pamantul o astupa, fie vorba intre noi.
    Citind astfel de povesti multi s-ar putea gandi: daca un print (sau un rege) poate si vrea sa renunte la o multime de privilegii pentru a fi cu persoana iubita ce ii impiedica pe cei "egal social" sa se suporte mai mult de trei ani si sa traiasca in armonie pana ce moarte i-ar desparti? Sigur, intrebarea e retorica - sau poate nu! :)
    Multumesc (si) pentru aceasta poveste.
    Zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoasa povestea! Chiar daca a fost curtezana, a stiut sa iubeasca 35 de ani acelasi barbat!!!

    RăspundețiȘtergere