duminică, 24 februarie 2013

Poveste Parfumata - Parfumul Desertului

Imi place sa port parfumuri,imi place sa simt pulberea aceea de stropi irizati la radacina parului, umezindu-mi usor pielea din spatele urechii si alunecand incet pe gat…
Uneori,contrar vointei mele il asociez cu desertul…
Da….desertul,slabiciunea mea…
Mereu ma intreb,oare cum miroase desertul?Stiu,aerul este uscat,totul in jur arde,dar aerul…oare cum miroase el,aerul?
Un parfum care sa concentreze intr-o picatura...desertul…
Mi-l imaginez putin aspru de la vant, cu o delicata aroma de piper rosu si floare de curmal,poate si o adiere umeda, venita de la o oaza incerta,l-as simti ca pe o arsura pe piele,acel fel de arsura care te face sa gemi de placere...
Si apoi el…picurand cativa stropi de parfum in palme,imbracandu-mi pielea umerilor cu caldura mainilor lui mirosind a desert si a dune valurite de nisip…il simt in spatele meu…ard…
Eu ard?Arde soarele?
As putea sa-mi doresc o oaza de liniste,dar linistea e plata…
Nu,eu tot pe el il doresc….inca ii simt amintirea neintamplata in pielea mea...

grafica :Corina Chirila

Poveste inscrisa in Clubul Povestii Parfumate gazduit de Mirela

32 de comentarii:

  1. Poate pentru ca afara este zapada si frig, descrierea "parfumului" tau, mi-a dat fiori!
    Imbratisarea calda, ma facut sa simt nisipul fin printre degetele picioarelor si adierea "vaporoasa" a oazei! A fost minunat!
    Te pup draga mea, o duminica minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine ca am reusit sa-ti infior amintirea cu acea caldura pe care doar desertul imaginat o poate aduce :)
      eu iti multumesc ca ti-ai lasat fantezia sa zburde :)
      pup si eu draga Minnie,o duminica parfumata iti doresc! :)

      Ștergere
  2. Am gasit un blog interesant. De fapt, am primit de la altcineva, pe mail.
    Stiu ca tie iti plac astfel de lucruri.

    M-am gandit ca o sa-ti faca placere sa-l rasfoiesti.

    http://art-historia.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc Lori,merg acum sa vad despre ce este vorba...
    ma bucura trecerea ta pe aici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai sa iubesti acel blog! Isorie pura!
      Love it!
      Uite aici înca unul:
      http://societatesicultura.wordpress.com/

      Ștergere
    2. multumesc Minnie,merg acum sa vad despre ce este vorba :)

      Ștergere
  4. O mare de senzualitate e povestea ta.E o minune, știai?! Deșertul acesta ca o așteptare a ceea ce va veni, pentru că a mai fost și a lăsat prea plăcute amintiri ca să nu revină... Foarte frumos, scris cu pasiune și dor de clipa dogoritoare ca deșertul. Minunat. Să ai o zi așa, ca povestea ta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Mirela,iti multumesc pentru felul in care ai simtit cuvintele mele si parfumul fierbinte al desertului asa cum il imaginez eu...
      iti doresc o zi plina de parfumul acestei forme de relief pe care fiecare dintre noi o imagineaza altfel! :)

      Ștergere
  5. Am simtit fiori de emotie citind povestea ta, pentru ca povestea ta este EMOTIE pura! descrierile tale poetice accentueaza în fiecare cititor fidel o sensibilitate senzorială sporita... Esti o romantica delicata, plina de tandrete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Carmen,asa simt eu desertul sau asa ard eu...inca,inca nu stiu daca stiu :)

      Ștergere
  6. I love your blog! It's great :) Feel free to my blog :)) Maybe, you follow my blog ? ♥ (If you like it)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sensibilitatea ta a iesit iar la iveala si mi-a adus fiori de placere. Parca si umerii mei au fost incalziti de niste maini parfumate... de maini pe care le cunosc si le iubesc. Frumos, tare frumos, Pandhora!
    O seara minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca asa ai simtit,asa s-a si intamplat Vienela! :)
      multumesc mult pentru aprecieri,ma bucur ca starea mea a ajuns si la tine.la voi :)
      minunata sa-ti fie si tie seara,multumesc! :)

      Ștergere
  8. ...o linişte a respiraţiei uşor şuierătoare,
    lumini care permanent vibrează în imagini,
    un parfum al unui vechi şi tainic nemărginit,
    o stare amestecată de nelinişte cu abandonare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aroma iubirii aduce cu ea unduirile nisipului...

    RăspundețiȘtergere
  10. ”...inca ii simt amintirea neintamplata in pielea mea...” Ce alăturare splendidă de cuvinte, ce frumos parfum are ideea.
    Deșertul tău e viu. Fantastic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca l-ai simtit prin cuvintele mele asa,e perfect...
      pentru mine este viu,aspru,masculin si putin crud daca te lasi ispitita de el...
      multumesc pentru aprecieri :)

      Ștergere
  11. Ah, am uitat să-ți spun că atunci când am coborât din avion în Tunisia, pe insula Djerba, ce-i drept, aveam senzația că de pot pune aerul pe cântar și acul se va mișca. Atât era de greu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumos scris!
    Desertul... Care e parfumul lui? In apropierea zonelor aglomerate de turisti miroase inclusiv a mancare, a fan umed, a parfumuri mai mult sau mai putin potrivite cu ph-ul celor care le poarta. Departe de asezari, daca nimeresti imediat dupa ploaie miroase a... noroi, a pamant reavan - doar ca nu dureaza mult. Aerul incins il simti ca si cum dogoreste langa tine un cuptor zidit, ca cele pentru paine sau pizza... In apropierea oazelor (care nu sunt prea des frecventate de turisti) se diminueaza mirosul de praf si - mai ales spre seara - se simte parfumul unor flori (poate nu e mirosul florilor dar un parfum minunat pluteste in aer) si acest parfum se accentueaza un timp, dar cand deja incepi sa simti frigul noptii pare ca se pierde sau, mai curand, e cuprins in mirosul mult mai puternic al focurilor care se aprind... E superb in desert! Tema pe care ai ales-o m-a pus intr-o mare incurcatura pentru ca am avut de scris despre ceva ce iubesc foarte-foarte si mi-e greu sa scriu despre ceea ce-mi place foarte! Parca mi-as pierde cuvintele!
    Sapatamana minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-a placut profund cum ai scris despre desert Diana,iti multumesc! :)

      Ștergere
  13. Interesant deşertul tau :)
    Nu ma gandeam la astfel de metamorfozare a sa...Dar e foarte bine si astfel :)
    Scriitura ta e plină de pasiune şi de parfum.
    O saptamana plina de fericire iţi doresc, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elly pentru aprecieri :)
      o saptamana care sa ne aduca primavara mai aproape iti doresc si eu!

      Ștergere
  14. Frumoasa compozitie, ca o presimtire.
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca o presimtire...o da,de-ar fi asa...
      multumesc Melly,o noapte buna iti doresc si eu!

      Ștergere
  15. Minunata tema propusa de tine! Parfumul desertului este unic pentru fiecare, este parfum de mister, de neîntâmplare cum frumos ai spus şi chiar dacă am fost greu încercată de temperaturi mari şi frisoane cauzate de o gripă urâtă, eu nu m-am lăsat doborâtă şi am visat la nemărginirea desertului.
    O săptămână minunată! :-)

    RăspundețiȘtergere
  16. In realitate nu toate deserturile sunt fierbinti, ele fiind clasificate, cf Koppen si wikipedia, in deserturi fierbinti (codificat BWh) si deserturi temperate (codificat BWk). Insa, totusi, cf clasificarea Thornthwaite si wikipedia, toate deserturile sunt clasificate sub categoria de clime aride megatermale (adica cu temp minima mereu mai mare de 18 grade Celsius). In orice caz, oricare ar fi clasificarea climatica, definitia desertului este acel loc unde cant de apa ce se pierde prin evaporare (inclusiv transpiratie) este mai mare decat cea inlocuibila prin precipitatii, si daca precipitatiile anuale sunt mai mici de o coloana de inaltime de 250 mm /an se poate vorbi de un desert autentic, iar daca este intre 250 si 500 mm/an este vorba de un semi-desert, de tip cel mai adesea stepa.

    In afara de clasificarile mai stiintifice de mai sus, in mod mai larg popular mass-mediatic si la nivel de manuale de geografie de liceu se vorbeste de:

    a) deserturi reci, care pot fi acoperite de zapada si gheata (si chiar daca aia e apa inghetata, tot nu foloseste la nimic ca sa ajute vreo vegetatie sa creasca pt a fi consumabila de om), care la randul lor se pot imparti in tundra daca exista totusi o perioada de an cu temp peste 0 grade C, si calota polara dac temp e mereu sub 0 grade C, si

    b) deserturi calde.

    Tot in functie de geografia si vremea specific locala, se poate vorbi despre deserturi strabatute de vanturi de tip alizeu, deserturi de latitidine medie, deserturi de coasta, deserturi montane de inalta altitudine, deserturi cu fenomen de umbra de ploaie (in care vin mase de aer aduse de vant cu nori incarcati cu ploaie insa norii sunt retinuti din cauza trecerii peste niste lanturi muntoase apropiate si astfel vanturile ajung in final deasupra regiunii respective fara mare incarcatura de umezeala), deserturi strabatute de vanturi musonice, si deserturi polare.

    Etimologi acuvantului desert folosit de noi astazi vine din latina si inseamna "loc abandonat", insa este posibil ca vorbitorii ff timpurii de lb latina sa fi preluat acest cuvant de la cuvantul scris "dsrt" (pronuntat "deshret") din lb egipteana antica, care insemna "pamantul rosu", care erau zonele de pamant de-o parte si de alta a zonei de "pamant negru" fertil de pe langa fluviul Nil.

    33 % din suprafata de pamant a Terrei este acoperita de zone desertice. Cel mai mare desert este cel Antarctic care are aproape 14 milioane de km patrati, pe locul 2 venind cel Arctic cu cca 13,75 milioane km patrati, iar abia pe locul 3 venind un desert fierbinte, Sahara, care are cca 9 milionae km patrati.

    Nisipul acopera numai 20 % din suprafata deserturilor, restul mai mult e piatra, soluri desertice, si posibile depozite aluviale. Majoritatea oazelor sunt artificiale, nu naturale.

    Flora este totusi ff diversa. Si fauna include diverse animale ff speciale, printre care si pisica nisipurilor (Felis margarita),

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:SandCat12.jpg

    RăspundețiȘtergere
  17. Desertul ma ingrozeste, nu as putea trai fara apa nici macar o ora.Nu cunosc parfumul desertului, insa cred ca e minunat daca seamana cu boarea ce racoreste arsita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. boarea care racoreste arsita,cred ca este cea mai tandra imagine pe care o putem avea despre desert...

      Ștergere