sâmbătă, 9 februarie 2013

Where The Wild Roses Grow



Mi se zice trandafirul sălbatic
Dar numele meu era Eliza Day.
De ce mi se zice aşa nu ştiu,
Căci numele meu era Eliza Day.

Din prima zi când am văzut-o am ştiut că ea e aleasa,
S-a uitat în ochii mei şi mi-a zâmbit
Şi buzele-i erau de culoarea trandafirilor
Ce creşteau în josul râului, sângerii şi sălbatici.

Când a bătut la uşa mea şi a intrat în cameră
Fiorul mi l-a alinat c-o îmbrăţişare hotărâtă,
El avea să fie primul meu bărbat şi uşor cu mâna
Mi-a şters lacrimile ce-mi şiroiau pe faţă.

Mi se zice trandafirul sălbatic
Dar numele meu era Eliza Day.
De ce mi se zice aşa nu ştiu,
Căci numele meu era Eliza Day.

A doua zi i-am adus o floare,
Era mai frumoasă decât toate femeile pe care le-am văzut vreodată
I-am zis: "Ştii unde cresc trandafirii sălbatici
Atât de parfumaţi şi de stacojii şi de liberi?"

A doua zi a venit cu un singur trandafir roşu,
Mi-a spus: „Mă laşi să-ţi alung tristeţile?”
Am dat din cap că da, întinzându-mă în pat.
„Dacă-ţi arăt trandafirii mă vei urma?”

Mi se zice trandafirul sălbatic
Dar numele meu era Eliza Day.
De ce mi se zice aşa nu ştiu,
Căci numele meu era Eliza Day.

A treia zi m-a dus la râu,
Mi-a arătat trandafirii şi ne-am sărutat,
Şi ultimul lucru pe care l-am auzit a fost un cuvânt nedesluşit
Pe care mi l-a spus aplecându-se deasupra mea cu o piatră strânsă în pumn.

În ultima zi, am dus-o acolo unde cresc trandafirii sălbatici
S-a aşezat pe mal, vântul bătea uşor, hoţeşte,
Şi am sărutat-o de adio, spunându-i: „Tot ce e frumos trebuie să moară”.
M-am aplecat asupra ei şi i-am pus un trandafir între dinţi.

Mi se zice trandafirul sălbatic
Dar numele meu era Eliza Day.
De ce mi se zice aşa nu ştiu,
Căci numele meu era Eliza Day.

Numele meu era Eliza Day...
Căci numele meu era Eliza Day...

27 de comentarii:

  1. Superba melodia! Mereu mi-a placut chiar daca este un pic.... cruda? Cred ca este instinctul animalic, de prada, care vorbeste în mine! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uneori dragostea doare,alteori raneste si din cand in cand...ucide...
      si eu iubesc melodia asta :)
      scorpionul din tine are si el ceva de spus si probabil ascendentul meu in scorpion,la fel :)

      Ștergere
  2. foarte frumoasa melodia!Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cîteodată, prefer să nu ştiu cuvintele unor melodii.. Este şi acest caz. De ce trebuie oare ca iubirea să ucidă? Ştiu că nu există răspuns raţional. Daaar, nici iubirea nu-i raţională aşa căăă...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand spun eu ca esti intelept stiu eu ce spun :)

      dragostea inseamna si o anume forma de egoism...ucizi ca sa nu imparti ce te face fericit cu nimeni...

      Ștergere
  4. Iubirea e singurul mod rational superior de a fi. Chiar daca esti bolnav atunci cand esti indragostit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pacat ca aceasta boala nu face parte dintre cele incurabile...

      Ștergere
  5. dupa text, este melodia interpretata de Kylie Minogue în duet cu Nick Cave... mie nu mi se deschide videoclipul, licenta GEMA :((
    e fantastica melodia... cunosc si videoclipul. Deosebite interpretari! Imi plac foarte mult, atat textul si melodia cat si cei doi interpreti.
    Pupici draga mea draga :-*
    PS: nu stiu de ce nu se mai actualizeaza numele tau in lista blogroll... nu am stit ca ai postat ceva nou. Am crezut ca esti la plimbarica astazi, toata ziua :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...despre melodia asta este vorba :)

      am revenit putin mai devreme si acum fac o tura pe aici :)
      nu stiu ce se intampla,am mai primit semnale ca blogul meu nu poate fi accesat :(
      te pupacesc si eu draga mea draga :*

      Ștergere
  6. Faina piesa! Intotdeauna mi-a placut! Dragostea nu ar trebui sa doara.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dragostea ucigaså :-(Frumoase versuri, reusit video, iar eu am fost de micå mare fan al lui Kylie Minogue ... pe vremea cand a apårut cu Jason Donovan, chiar må imbtåcam la fel ca ea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este deosebit de feminina si aici nu ma refer doar la atitudine...

      Ștergere
  8. Intotdeauna mi-a placut piesa asta. Nu-i gasesc niciun cusur asa ca sa lasam muzica sa curga. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred ca nu este melodie pe pamant care sa imi dea atatea emotii cate imi da aceasta melodie. Reuseste sa imi intre pana in adancul sufletului si doar cu greu poate fi scoasa. Pandhora, vreau sa iti multumesc pentru ca ai pus-o pe blog. Trecuse ceva timp de cand nu o ascultasem.

    RăspundețiȘtergere
  10. Melodiile care ne plac şi “ne merg la suflet” au o mare influenţă asupra noastră tocmai pentru că ele ne deschid sufletul. Factorul decisiv care intervine aici este textul melodiilor. Puterea cuvintelor puse pe o muzică ce ne impresionează este de infinit de ori mai mare decât textele unor melodii care „ne lasă reci”.În timp ce ne deschidem sufletul pe un ritm înduioşător, multe melodii ne transmit prin textele lor mesaje malefice care ajung în felul acesta imediat în subconştient si unele melodii pot fi o capcană. Sa ma explic:
    Formaţia Led Zeppelin a fost adusă în faţa instanţei, în anul 1982 pentru albumul Zeppelin IV, în care apare piesa Stairway to heaven (un titlu nevinovat şi divin, nu?). Pe fundalul unor acorduri plăcute, prin sistemul redare inversă (tehnică prin care mesajul se poate desluşi numai dacă banda se roteşte invers) apar mesaje ca: „Eu trebuie să trăiesc pentru diavol”, “Vreau ca Hristos să fie îngenunchiat de Satana”, etc.
    Ştiu că astfel de lucruri pot părea neverosimile, dar din păcate sunt adevărate. Muzica poate avea o influenţă foarte puternică asupra noastră – pozitivă sau distructivă. Ne poate purifica, vindeca, înălţa, dar are puterea şi să ne coboare, să ne slăbească şi să ne trezească trăiri toxice. Depinde doar de noi ce ascultăm zi de zi, pe ce melodii ne deschidem sufletul şi cu ce mesaje ne identificăm…

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai mult decat adevarate spusele tale...
      nu stiam aceasta poveste legata de Led Zeppelin, preferata mea de la ei este Kashmir, il iubesc pe Robert Plant :)
      eu nu am genuri de muzica preferate, am doar melodii preferate si cea de azi este una dintre ele...nu-mi dau seama daca ti-a placut sau nu, mai degraba nu, daca tin cont de ceea ce ai scris :)
      eu cred totusi ca fiecare dintre noi vede ce vrea sa vada si simte ce i se potriveste :)
      incarcatura acestei melodii poate parea negativa, eu prefer sa vad in ea doar ca o dragoste neimpartasita 100% e ca o moarte...

      Ștergere
  11. In cartea"Muzica malefica si muzica benefica" melodia "Where the wild roses grow" este trecută din cauza mesajului transmis la capitolul muzică malefică. Linia melodică este superbă, chiar îţi deschide sufletul… De aceea, e cu atât mai periculoasă şi personal evit să o ascult (deşi mă tentează uneori).
    Nu trebuie sa uitam un lucru : este vorba despre o crimă, povestită din punctul de vedere al victimei şi al criminalului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. recunosc, m-ai intristat putin cu ce ai scris :(

      poate ca uneori e bine sa te lasi tentat mai ales ca tu pari sa-ti pastrezi mereu controlul...
      eu sunt extrem de superficiala dar cu toate astea...in sfarsit, in fond nu conteaza cum sunt eu :)

      Ștergere
  12. regret ca te-am intristat Pandhora...nu asta a fost intentia mea....a fost doar o parere sincera.Eu cred cu tarie in Muzicoterapia, care prin fenomenul de rezonanta ne pune in legatura cu Energiile Benefice vindecatoare ale Universului

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stai linistit, nu este vina ta...
      Jaques Prevert are o poezie care imi place mult pentru ca mi se potriveste: "Sunt asa cum sunt" se numeste ea - asta nu inseamna ca ma stept sa o citesti, iti spun doar ce mi-a trecut prin cap :))

      comentariile tale ma bucura, ma bucura sa pot purta un altfel de dialog...
      vechii mei prieteni si comentatori de pe blog, am vaga impresie ca sunt doar draguti in comentariile lor de cele mai multe ori, ceea ce nu pot spune ca ma incanta :)
      tu esti altfel...ai o minte foarte vie, simt asta...

      Ștergere
  13. Citez din Jaques Prevert asta pentru ca l-ai amintit..."Când adevărul nu este liber, libertatea nu mai exista"
    Nu stiu cat de vie este mintea mea....dar comentariile mele vor refleta totdeauna parerea mea sincera cu riscul de a te intrista uneori Pandhora....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cunoasteam citatul, l-am cautat pe net si am vazut ca are si o continuare care in fond nu-i schimba sensul....intial cautam un citat ca raspuns, asta ca sa ma dau asa un pic desteapta :))

      asa sa faci Anonimule Garbo, asa sa faci! :)

      Ștergere