joi, 17 aprilie 2014

43,8 milioane

Priviți pictura din imagine.

Onement-VI-(1)
Se numește Onement IV, este creația pictorului expresionist Barnett Newman și a fost vândută în data de 14 aprilie 2014 cu 43,8 milioane de dolari, în cadrul unei licitații Sotheby’s.
Potrivit Sotheby’s,Newman copleșește și seduce privitorul cu totalitatea cu senzuala, limpezitoarea cascadadă de albastru vibrant ce coexistă cu Semnul vertical al lui Newman pentru prezența umană.”
Onement-VI-(2)
Doi îndrăgostiți de artă lăsându-se copleșiți

Onement-VI-(3)
Newman în fața picturii sale. Fotografie din anul 1961.











preluare de pe webcultura.ro

16 comentarii:

  1. daca oamenii aceia sunt coplesiti de acest tablou, recunosc ca nu-i inteleg. bine bine, cred ca sunt cazuta in cap, ma depaseste aceasta panza. mai mult decat abstractul asta pentru mine este abilitatea de a transmite spontan doar o viziune rigida.
    n-as da atatia bani pe asa ceva nici daca i-as avea! dungile de pe sosele imi par mult mai expresive. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa stii ca si eu l-am privit muuult timp, apoi m-am gandit ca albastru e o culoare minunata dar atat...
      acest tip de arta ma depaseste, cat despre valoarea acestei lucrari...
      sa stii ca o sa privesc cu alti ochi dungile de pe sosele :))

      Ștergere
  2. Sincer eu nu inteleg preturile astea colosale....
    Poate pentru ca nu e vreo imagine de a mea in locul picturii!? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca e vorba de inteles, probabil ca mai degraba ma declar ghicitor pe fecalii umane ,decit sa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Valoarea lucrarii de atatea milioane de..."parai" este dictata de faptul ca autorul s-a inspirat din albastrul de Voronet caruia i-a dat o cu totul alta tenta, adica o alta interpretare, adica o alta...viziune.
    Iar tot ceea ce este vechi este si valoros ! :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. am auzit despre Barnett Newman si despre "Color Field Painting" inventat de acest reprezentant al expresionismului meditativ. Suma la care s-a ridicat aceasta opera semnata Barnett Newman este absolut incredibila! impresionanta veste ne-ai dat, draga mea draga!
    pup. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pup sie u draga mea draga, buna dimineata! :)
      suma asta de bani este inutil de incredibila :))

      Ștergere
  6. si eu am aceeasi impresie. Albastru, ok, dar... ?
    Asta poate ca sunt eu inginera si nu inteleg opera asta de arta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stai linistita, fara sa fiu inginera sunt departe de intelegerea acestui mesaj albastru :))

      Ștergere
  7. Sincer-sincer, nici superbele picturi ale lui Vincent van Gogh, Klimt, Monet sau Picasso nu merită sumele exorbitante care s-au dat pe ele, și mă refer aici la cele mai scumpe 10 tablouri din lume. E un moft, sau poate cineva vrea să atragă atenția asupra noului val expresionist, cam lăsat de izbeliște...E un comerț ciudat, nu e artă. Am citit și pe Web Cultura imediat după licitație, dar se pare că artiștii și criticii ignoră ”marele eveniment” așa-zis cultural. Iar asta spune tot! ;)
    Dragă Pandhoraa, îți doresc sărbători fericite, sănătate și belșug, voie bună într-o atmosferă frumoasă, de primăvară prietenoasă! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca de la artist la artist, tu vezi si poti cantari lucrurile la justa lor valoare punand punctul pe "i"(e un comerț ciudat, nu e artă, spui tu) si bine spui :)
      Sarbatori Luminate iti doresc si eu Mirela, cu acelasi drag, belsug pe masa si liniste in suflet sa ai alaturi de cei dragi ai tai!

      Ștergere
  8. Bănuiesc că pe lângă această lucrare...mai are şi altele, mai puţin abstracte. :)

    RăspundețiȘtergere