luni, 14 aprilie 2014

Minunata ecuatie a florilor

Flori realizate prin intermediul unor ecuatii matematice.


Ceea ce vedeți nu este, firește, o fotografie reală. Florile acestea nu sunt realizate cu ajutorul unor programe destinate prelucrării imaginilor, ci sunt realizate cu ajutorul unui soft care generează ecuații matematice a căror reprezentare grafică sunt obiectele geometrice cunoscute sub denumirea de fractali.

Arta fractală este un subdomeniu al artei digitale care este considerat new media și care folosește seturi de fractali dispuși grafic pentru a crea imagini artistice.




O galerie de flori fractale realizate de artista italină Silvia Cordedda.

sursa: webcultura.ro

14 comentarii:

  1. wow! o lume fantastica, o lume creata din cele mai frumoase gânduri si cunostinte... Aud abia acum despre aceasta tehnica, de altfel trebuie sa recunosc, eu sunt o novice în lumea calculatoarelor, iar în studiul matematicilor înalte am ramas la nivelul facultatii anilor '80 :)
    te pup draga mea draga.
    Noapte buna! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sunt oricum paralela cu tehnica, cu tot ce tine de stiintele exacte, tocmai de aceea citind acest articol mi s-a parut cu adevarat fascinant rezultatul a ceea ce teoretic nu ar avea nicio tangenta cu arta...
      pup si eu draga mea draga, somn usor! :*

      Ștergere
  2. Mie imi sugereaza fie minuni estetice ale organismelor din marile calde, fie flori din cristal sau sticla in genul "art nouveau", fie adevarate cozi de paun.
    Nu am timp acum - ca mi-e somn - dar fiecare imagine ar putea fi inspirat denumita ...
    Gasesc din nou aici o interesanta postare cu o tema de care abia am auzit tangential prin mass media...
    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie gandul mi-a fugit de la bun inceput la diferetile modele din sticla colorata pe care le obtineam printr-o simpla rasucire a caleidoscopului :)
      noapte buna, Marco!

      Ștergere
  3. mai, jos palaria in fata artelor digitale, dar prefer florile de camp. imperfectiunea imi produce mai repede impresii perfecte...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. realitatea va intrece intotdeauna orice tip de fictiune :)

      Ștergere
  4. Sunt excelente! :)
    Până in exact momentul cand am vazut aceste flori fractale nu mi-am dat seama cat de frumoasa este... matematica! ;)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aveam o prietena profesoara de matematica care imi explica tot felul de exercitii intrebandu-ma mereu, nu e asa ca sunt frumoase?...fata mea arata ca nu :D
      pot spune doar ca matematica este o stiinta admirabila, dar pentru mine, de neinteles :)

      Ștergere
  5. cat sunt de frumoase!
    sunt perfecte.... :)
    sa ai o seara faina , geamano!:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in seara asta discutam despre zodii asa de fan cu cineva, fecioara el, in cautarea partenerei potrivite...
      m-am amuzat cand acest cineva constatase ca gemenii sunt niste vesnici adolescenti :))
      evident, nici geamanul din mine nu si-ar dori o fecioara :))
      si ca sa nu dau nastere la impresii gresite o sa spun ca eram invitata colegelor mele la un proiect iar fecioara era clientul asa ca dicutia a fost foarte "profi" :))

      Ștergere
  6. Minunate flori... fractale. A ce miros ?! ;) :D

    RăspundețiȘtergere