miercuri, 30 aprilie 2014

Cum îşi păstrează rusoaicele tenul tânăr :)

Femeile din Rusia sunt renumite în întreaga lume pentru tenul lor impecabil şi pentru modul în care îmbătrânesc.

Ei bine, în Rusia secretul unei pieli radiante este chiar... cartoful.
Bogat în microelemente, vitamina C şi amidon, acesta oferă posibilitatea de a întineri pielea cu cheltuieli minime şi cu rezultate maxime.
Vă propunem câteva reţete practicate de actriţele din Rusia anilor '50, care s-au bucurat de mare succes.
Mască pentru ten luminos
Un cartof fiert în coajă se curăţă şi se pisează bine. O lingură de piure se amestecă cu o lingură de brânză de vaci sau lapte prins, câte o linguriţă de ulei de masline sau de migdale şi glicerină farmaceutică.
Dacă masca este prea subţire, se adaugă puţin amidon, făină de orez sau de ovăz.
Amestecul se încălzeşte pe baie de aburi sau pe calorifer şi se întinde pe pielea uşor umezită de pe faţă, gât şi decolteu.
După 15-20 de minute masca se spală cu apă caldă, urmată de apă rece. Procedura se face o dată la 3-4 zile, timp de 4-6 săptămâni.

Mască antirid
Se amestecă câte o lingură de piure din cartofi cu o lingură de piure de fasole şi o lingură de lapte cald. Masca fierbinte se întinde pe faţă, se acoperă cu un prosop şi se lasă 15-20 de minute.
Dacă pielea este uscată, masca se spală cu un şerveţel de in înmuiat în lapte încălzit la 45 de grade, iar de pe pielea grasă se înlătură cu apă fiartă şi răcită.
Faţa se unge cu o cremă hidratantă. Pielea devine fină, netedă, dispar sau se previn ridurile mici.

Mască pentru pielea îmbătrânită a feţei şi a mâinilor
Se pisează 3 cartofi fierţi, se amestecă cu 3 linguri suc de mandarine proaspăt stors, un gălbenuş de ou crud şi o lingură de lapte.
Masca se întinde pe faţă şi pe mâini, se acoperă cu o folie alimentară (pentru palme se pot folosi mănuşi de cauciuc) şi se lasă timp de 15-20 minute. Masca se spală apoi cu un ceai cald, preparat din cantităţi egale de mentă şi flori de tei.


 sursa: ro.celebrity.yahoo.com

17 comentarii:

  1. Respect parerea autorului acestei stiri de...senzatie.Eu am avut si am multe lipovence prin preajma, ba chiar si rusoaice din fosta URSS, si as zice ca mult conteaza si rasa, tesutul adipos, varsta, etc...
    In schimb, ele lupta mai greu cu..."coaja de portocala"...Ce sa-i faci ?! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce rau esti Marco, off offf, ce ma fac eu cu tine? :))

      Ștergere
    2. Da' nu sunt rau deloc : sunt...realist ! :)))
      Am vecine din comunitatea rusilor lipoveni, am avut relatii de serviciu cu rusoaice get-beget din fosta URSS, rusoaicele sunt in general aparte ca frumusete, si bine construite, adica demne de apreciat !
      Si sunt nevoit sa recunosc ca si "jumatatea" mea are sange slav, asa....mai din Nordul Europei...Si nu are nevoie de nicio masca antirid...:)))
      Cu bine !

      Ștergere
    3. mi-a placut acest "demne de apreciat" avand in vedere ca nici eu nu sunt o firava cu toate ca tare mi-as mai fi dorit, sintagma "bine construite" este adorabila :))
      sunt sigura ca sotia ta este fermecatoare, chiar daca nu am avut ocazia sa o cunosc personal si ma bucur sa aflu ca ridurile infloresc pe obrazul altor natii :))

      Ștergere
  2. mai, mai! la ce e bun cartoful si fasolea! Trebuie sa dau retetele mamei, ea are timp si poate este dispusa sa experimenteze :) Ea este adepta "leacurilor babesti"
    pup draga mea draga. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. retetele sunt din anii '50, mi se par complicate dar sunt sigura ca rezultatul nu poate fi rau...pe mine m-au amuzat aceaste "proceduri", nu cred ca as avea rabdare sa le pun in practica :)
      te pupacesc si eu, draga mea draga, somn usor! :*

      Ștergere
  3. La rabdarea de a le pune in practica m-am gandit si eu, imediat... Dar - cine stie?! - intr-o zi... :))
    Am folosit unele "masti naturale", dar dintre cele care se pot realiza repede-repede...
    Totusi, tind sa cred ca mostenirea genetica are un rol foarte important in frumusetea unui ten (si nu numai).
    Ziua minunat sa o petreci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte adevarat referitor la mostenirea genetica, in privinta asta sunt norocoasa :)
      ca sa fiu romantica siropoasa o sa spun ca ridurile mele nu sunt pe fata, sunt pe suflet :D
      si eu prefer mastile cu preparare rapida, sunt maxim de comoda, recunosc :))

      Ștergere
  4. Poate sa faca minuni dar eu nu suport cartofii fierti, nu cred ca as putea sa-i pun nici macar pe fata! :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai de capul meu! Doamnele din anii ' 50 aveau timp! Adevarul ca pt o piele catifelata merita tot.efortul....:)
    Zi faina la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. presupun ca aveau si cartofi bio :))
      faina sa-ti fie si tie ziua, pup!

      Ștergere
  6. Chiar dacă durează mai mult, o mască naturală e mult mai valoroasă și mai eficientă decât una din tub sau din cutie. Nici nu e mare lucru să o prepari. Favorita mea este masca dintr-un gălbenuș de ou (de la țară) frecat cu o linguriță de ulei de măsline și un vârf de linguriță de miere. Se freacă și arată la sfârșit cam ca o maioneză. Se aplică de la frunte la decolteu, se spală după 10 minute cu apă călduță din abundență și se aplică crema de față obișnuită.
    Îmi place când publici asemenea lucruri. Sunt interesante și utile. Mulțumesc !

    Să ai zile frumoase, Pandhora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu mai adaugam in plus la ce ai enumerat tu o lingurita de argila albastra...rezultatul e deosebit, tenul e maxim de luminos si fericit :)
      multumesc de aprecieri, Zina! :)

      Ștergere
  7. Eram sa spun cum negresele scapa de riduri ,dar nu sunt intr-atit de rasist...

    RăspundețiȘtergere
  8. niciun rau nu faci daca zimbesti , si daca nu - tot :))

    RăspundețiȘtergere