luni, 21 aprilie 2014

Cine a fost cu adevărat Sanda Marin

Pentru ca dna Dana Gonţ a etichetat drept furt articolul despre Sanda Marin pe care notasem ca l-am preluat de pe https://www.digi24.ro/, am ales sa-l sterg.Am facut asta din respect pentru personalitatea Sandei Marin pe care am dorit sa o omagiez prin acest articol mult mai bine scris decat as fi putut face-o eu si pentru ca, asa cum i-am spus dnei Gonţ, nu obisnuiesc sa-mi atribui munca nimanui. Si eu, la nivelul meu, evident scazut, am avut neplacera de a intalni pe bloguri texte care erau scrise chiar de mine de data asta, si senzantia nu a fost deloc placuta. Dar in sfarsit, cine se scuza, se acuza.
Personal, o sa pastrez mereu in amintire vechea carte de bucate Sanda Marin, a bunicii mele....
Fotografia este preluata de pe wikipedia

22 de comentarii:

  1. Prin anii '50, mama avea o relicva de "Sanda Marin" , veche si patata de atata rasfoit.Nu stiu daca era editia din 1936 sau poate o alta de dupa, oricum...veche...Mama , la gimnaziul interbelic, facuse ore de "gospodarie" si se pricepea de minune la felurite preparate.Desigur, autoarea de mai sus era la mare cinste.O alta autoare era si Roda Visinescu.In timp ce memoriile gastronomice ale lui Pastorel le citesc eu...
    Pofta buna cu sarbatori frumoase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bunica mea avea doua editii din Sanda Marin, una foarte veche, cu retete si sfaturi asa cum e cea pe care o vedeti in foto si alta editata in perioada comunista unde, asa cu apare si in articol retetele erau modificate.
      imi amintesc de una singura, de fapt doua si amandoua cu parizer (snitel din parizer si "cuiburi"din parizer).
      nu mi-a placut niciodata parizerul....
      sarbatori fericite in continuare iti doresc si eu, Marco!

      Ștergere
  2. De cartea Sandei Marin am auzit si am citit din ea :) dar despre autoare nu stiam nimic-nimicuta! :) O femeie interesanta si frumoasa!
    Multumesc pentru info!
    Pupici cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand eram mica si eu eram sigura ca Sanda Marin e barbat :))
      stiam ca e de "familie buna" dar amanunte nu stiam...
      cand le-am aflat mi-am zis sa vi le spun si voua :)

      Ștergere
  3. O lectura placuta pentru o zi de sarbatoare.Auzisem,dar stiam prea putin de Sanda Marin.Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca lectura ti-a facut placere draga Floare, o seara minunata iti doresc si eu! :)

      Ștergere
  4. inca o poveste interesanta! nu stiu daca a invatat romania sa gateasca, insa sunt sigura ca aproape toate gospodinele in pana de inspiratie au apelat la colectia ei de retete.
    la mine sarmalutele in foi de vita au trecut de mult de etapa in cere se puteau numi "un fel special" pentru ca le gatesc o data pe saptamana...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta da, oricine gasea o idee pe care sa o puna in practica :)
      sarmalutele in foi de vita la mine sunt un fel special pentru ca eu le fac foarte rar, prietenului meu nu prea ii plac...
      totusi, cele mai delicate sarmalute le mancam la fosta mea soacra, chiar ii spuneam ca e regina sarmalutelor in foi de stevie :)

      Ștergere
    2. eu in foi de stevie fac sarmalute cu urda. sunt delicioase! :)
      si apropo de sarmalutele micute, in moldova am mancat cele mai mici sarmale in foi de vita. nu cred ca depasea vreuna doi centimetri lungime si toate aratau de parca erau facute la masina. :)

      Ștergere
  5. wow! am citit cu atâta placere si emotie, ba chiar m-am intristat când am ajuns la sfârsitul articolului tau. Habar nu am avut, sincera sa fiu nici nu mi-a trecut prin cap ideea ca Sanda Marin ar fi un pseudonim. Cartea mea este editie 1963, am primit-o de la mama, cand m-am casatorit si am adus-o aici cu mine în Germania, pentru ca o iubesc si face parte din "mine". Impresionante date, multumesc draga mea draga! pupici. Noapte buna si un start bun în saptamâna de lucru care incepe maine (eu mai am concediu intreaga saptamâna)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ai avut rabdare sa il citesti, chiar este foarte lung! :)
      si eu l-am citit cu extrem de mult interes pentru ca am gasit in articol lucruri pe care chiar nu le stiam despre Sanda Marin.
      ce bine ca ai vacanta toata saptamana, eu maine trebuie sa fiu la birou :(
      te pupacesc si eu!

      Ștergere
  6. Eu recunosc ca nu am o astfel de carte si nici nu folosesc astfel de carti! Bucataresele pe care le-am urmarit si de la care am invatat toata viata sunt bunica si mama! Acum m-ai facut curioasa, stii ca dau iama in Google, nu? :))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca cei care au o pasiune adevarata dau roade,iar timpul nu-i da uitarii.
    Zilele trecute,acasa la mami,impreuna cu fratii,nepotii si prietenii ,gustand din preparate minune,pare un mic tablou decupat din ceea ce am citit mai sus.:)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eee...doar cand ma gandesc la acea dulceata si la placintelele despre care am citit la tine stiu ca lucrurile stau asa cum spui :)
      te pupacesc si eu!

      Ștergere
  8. Deci digi ofera asemenea informatii scoase din CUTIE ?!
    Ideea e ca dupa cartea Sandei Marin am invatat sa gatesc si mi-a foarte folosit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cate cutii, atatea informatii :))
      mereu te-am banuit drept un gurmand :D

      Ștergere
  9. Multumim pentru articol!Prima data cand am vazut numele Sandei Marin si inclusiv cartea a fost tarziu,cand deja m-am marit.si am vazut-o in librarie,mama n-a avut cartea ei,avea altele,asa ca n-am idee de ce e asa cunoscuta.Mama stie sa gateasca de la bunica inclusiv acele sarmalute in foi de vita,care la noi sunt un fel obisnuit.Din pacate,in zona unde locuiesc acum nu se face asa ceva.
    Nu prea am inteles de ce au pomenit de Jamie Oliver ca nu e roman,si nici Sanda nu a aparut in Anglia.Au si ei bunica lor in acest domeniu,Marguerite Patten.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt sigura ca aproape in fiecare casa exista, daca nu o carte de bucate, macar un caiet cu retete :)
      am adorat cartea asta :)
      eu cred ca tu continui sa faci sarmalute in foi de vita chiar daca nu sunt foarte obisnuite acolo unde locuiesti :)

      Ștergere
    2. Sincera sa fiu n-am mai facut sarmale de cativa ani,pentru ca nu mai mancam decat la sarbatori,aniversari,etc. deci mama mea face destul de des mai ales cand venim noi.Si acum vom merge(in week-end) si ne va face sarmalute in foi de vita ca si asa nu mai are varza.
      Caiet de retete are si mama si cateva numere din Practic in bucatarie,carticele mai mici.Eu mi-am luat mai multe si recunosc imi place sa mai urmaresc si Paprika din cand in cand.
      Toate cele bune!

      Ștergere
  10. Bună ziua,
    Acest conținut este preluat fără acordul autorilor. Cu alte cuvinte aș putea spune furat. Indicarea sursei la final nu înseamnă nimic, preluarea nu se poate face integral și nici fără acordul deținătorilor dreptului de autor. Este regretabil că vă folosiți de munca altor oameni.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua, Dna Dana Gonţ

    Nu obisnuiesc sa-mi atribui meritele nimanui si nici munca, motiv pentru care eticheta "furt" mi se pare deplasata, mai ales ca am mentionat faptul ca am preluat acest articol.Dar, in sfarsit, dvs. ca ziarist probabil ca aveti obisnuinta de a "diagnostica" oamenii cu convingerea ca nu puteti gresi. O sa sterg acest articol din respect pentru personalitatea Dnei Sanda Marin pe care am omagiat-o preluind acest articol.
    Puteam scrie eu cateva cuvinte dar am considerat potrivit sa redau ce a spus/scris un om priceput la asta.
    Este regretabil ca puneti cu usurinta eticheta "hot", ca doar asa se numeste cel care fura, nu?

    RăspundețiȘtergere