luni, 17 decembrie 2012

"Hotii de Frumusete"


"Undeva, la granita dintre Franta si Elvetia, trei oameni pun la cale un complot impotriva frumusetii. Sa fie la mijloc doar izbucnirea halucinatorie a unei perversiuni sadice? Nici vorba. Avem de-a face cu o doctrina si aplicarea ei obstinanta: complotistii vad in frumusetea inegal distribuita o inechitate ce trebuie eliminata. O viziune de apocalips? Mai degraba un basm filosofic si totodata scantaietor, thriller ce dozeaza perfect suspansul, erotismul, teroarea. Pascal Bruckner stie sa planteze violenta anomaliei si cruzimea detaliului pervers intr-un discurs impecabil, inzestrat cu splendoare si rigoare logica... "

Cam acesta e subiectul cartii pe care am inceput-o sambata seara si am terminat-o duminica…
Inca sunt sub influenta atmosferei pe care am “respirat-o” citind cartea, asa ca imi este destul de greu sa-mi gasesc cuvintele.Mintea omului poate fi extrem de periculoasa mai ales atunci cand aluneca din realitate…
Dar mai bine va las sa cititi recenzia pe care au facut-o cei de la Libraria Carturesti,ei sintezieaza perfect atmosfera din ce in ce mai bulversanta si apasatoare a cartii…

"Hotii de frumusete" a lui Bruckner se situeaza undeva la granita intre incredibil si posibil. Este o carte pe care daca o iei prea mult in serios, s-ar putea sa-ti dea cateva cosmaruri. O carte pe care am privit-o mai intai cu scepticism, dupa aceea cu o oarecare teama si am terminat-o dorindu-mi sa mai citesc inca o carte de Pascal Bruckner. "Hotii de frumusete" e socanta. Incepe foarte calm, chiar banal, continuand prin a te prinde intr-o adevarata avalansa de trairi. Sentimentul pe care il ai, odata ce ai intrat in miezul cartii, e asemanator cu cel pe care ti-l dau filmele de groaza. Desi presimtirea raului ne impinge sa ne acoperim ochii, curiozitatea ne determina sa vedem intreaga scena pana la urma, cu ochii pe jumatate acoperiti de degetele rasfirate. La fel e si cu "Hotii de frumusete". E una din acele carti pe care la un moment dat parca ti-e teama sa mai continui sa o citesti, dar curiozitatea nu-ti permite sa te opresti. Sa nu se inteleaga ca "Hotii de frumusete" e o carte de groaza. Doar ca te tine intr-o oarecare tensiune, caracteristica unui roman de acest gen. "Hotii de frumusete" te mentine alert. Te face sa te astepti ca in orice clipa sa se intample ceva care sa schimbe totul….”

Chiar daca nu are foarte multe recenzii favorabile e o carte care merita parcursa,zic eu, tocmai din motivul pe care il aminteam mai sus,mintea omului…

38 de comentarii:

  1. interesant, o iau ca o recomandare de incredere! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Suna destul de interesant. Am o lista atat de lunga de carti pe care vreau sa le citesc... O notez acolo si pe cea recomandata de tine... Imi vor ajunge tot anul viitor. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmi fac timp s-o citesc!
    Bruckner a fost la Cluj o săptămână, în noiembrie, îmi amintesc că era la librăria Cărturești exact când eram și noi pe-acolo. Apoi a avut niște conferințe la Filologie. Voi citi această carte, mulțumesc de recomandare. Te pup, o zi minunată! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu drag Mirela,astept parerea ta :)
      pup si eu,minunata sa-ti fie si tie ziua! :)

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. o poti descarca si de pe internet :)

      Ștergere
    2. nu am citit-o dar il ador pe bruckner de cind cu 'lunes de fiel' e un geniu nebun

      Ștergere
  5. Daca mi-o trimiti, o citesc! Promit! :)))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o gasesti si pe internet,unele carti eu le citesc si asa cu toate ca nu e acelasi lucru :)
      http://ro.scribd.com/doc/36256384/Bruckner-Pascal-Hotii-de-Frumusete

      Ștergere
  6. Am citit mai dem,ult, vreo două cărţi de-ale lui P. Bruckner şi m-am lecuit. :)
    Recomand o carte la fel de captivantă, "Contesa Sîngeroasă" de Andrei Codrescu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am citit la tine despre ea,mi-a trezit curiozitatea :)

      Ștergere
    2. Ah, da, mie imi place cum scrie dl Andrei Codrescu ff mult si am citit si aceasta carte scrisa de el, desi nu asta e stilul lui de baza, insa cartea mi-a placut. Cred ca, spre deosebire de alte chestii scrise de el, este totusi mai usor inteligibila dintr-un punct de vedere romanesc decat american, de aia nici nu a prea avut mare succes in SUA, la vremea la care a fost publicata, desi daca ar fi fost publicata sau re-publicata acum, ar fi gasit, sunt aproape sigur, un interes real mai mare. Pur si simplu SUA nu era inca pregatita cultural atunci pt cartea asta la vremea la care a fost scrisa. Dl Andrei Codrescu are si un website, http://www.codrescu.com/livesite/

      Ștergere
  7. multumesc de recomandare...! :)
    am retinut!
    pop!

    RăspundețiȘtergere
  8. Din cate am citit e una din cartile pe care eu le c-am evit, ca am naturelul mai simtitor. :)
    Seara placuta draga Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te inteleg :)
      placuta sa-ti fie si tie seara Melly,multumesc :)

      Ștergere
    2. Cum s-o fi trădat Melly? Doar ea? :)))))

      Ștergere
  9. suna interesant si zau ca as fi pus mana sa o citesc... dar, de unde?! o sa caut, poate exista si pe germana.
    te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum ii spuneam si lui Minnie o gasesti si pee internet,unele carti si eu le citesc asa...
      http://ro.scribd.com/doc/36256384/Bruckner-Pascal-Hotii-de-Frumusete
      te pupacesc si eu :)

      Ștergere
    2. aha!... mie insa nu-mi place, eu sunt de moda veche, trebuie sa simt cartea intre degete, sa-i simt mirosul, sa-i rasfoiesc paginile si sa o maingai... hmmmmm... carti electrinice :(
      nu ma atrage, dar... am sa incerc.

      Ștergere
    3. stiu...si eu simt la fel dar uneori e si asta o solutie :)

      Ștergere
  10. Nu vreau sa zic nimic aiurea despre carte. Sunt sigura ca e o carte care merita citita. Insa eu, desi poate parea ciudat, nu mai citesc cam de mult timp. Nu mai am rabdare. Poate ca am citit foarte mult, mult prea mult, tata asa zice. Se intampla asta si cu filmele, abia am vazut un film acum ceva vreme, i-am facut si un fel de recenzie fiind pentru mine un eveniment dupa aproape 2 ani :)
    Cat timp am liber, il petrec pe blog, scriind sau citind blogurile care ma intereseaza... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am avut o peroada dupa '89 cand nu mai citeam carti pentru ca aveam toata ziua teancuri de ziare si de reviste pe langa mine...
      nici acum nu citesc la fel de mult ca altadata dar cartile si mrosul lor imi este drag in continuare :)

      Ștergere
    2. Citind-o pe Elly de mai sus citesc parcă săracul perpetuum mobile, şi cât de inocent şi liberal sună asta:
      "Citesc doar ce mă interesează":)))

      Ștergere
    3. te deranjeaza ideea de "interes" sau lipsa lui?:D

      Ștergere
  11. Ce sa mai citesc o carte ca nu tin pasul nici cu viteza cu care postezi tu

    RăspundețiȘtergere
  12. O coperta care intriga si un titlu la fel. N-am citit nimic de el ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca ar trebui sa incerci :)

      Ștergere
    2. Zau, eu am luat in mana in librarii de mai multe ori carti scrise de dl Pascal Bruckner pt ca efectiv ma atrage imens numele lui, insa efectiv niciodata nu au reusit sa ajunga sa treaca de pragul necesar pt ca eu sa pot citi mai mult de cateva cuvinte...pur si simplu nu "ma tragea" catre ce o fi vrut el sa comunice...sau poate ca eram prea ocupat de a fantaza despre numele lui si nu reuaseam sa fiu atent la ce scria (fie in franceza, fie engleza, fie romana, ca am incercat toate variantele din cauza acelui nume de-a dreptul minunat + super-sexy pt mine...) ! Nici nu stiu cum arata la fata, nici nu am vrut sa m auit la vreo poza de pe vreo coperta ca sa nu mi se strice cumva fanteziile cauzate de numele lui !

      Ștergere
  13. Ah, pana la urma NU am putut rezista tentatiei si am dat Google images sa vad cum arata...vezi, on-line e MULT mai greu sa rezisti la diverse tentatii decat in real life, intr-o librarie adevarata...uf, am rasuflat usurat ca pot fantaza in continuare pt ca arata destul de sexy cand era tanar + era genul care purta fie polo, fie sweatere cu turtleneck mulate pe corp pe atuncea...asa oarecum gen Richard Chamberlain la vremea Pasarilor Spin, numai ca mai scund si mai brunet...ff bine, cu atat mai accesibil pt fantezii personale in legatura cu el.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sorry, la mine conteaza si cum arata autorul....nu pot sa uit ce soc am avut cand am vazut prima oara poza lui Eminescu matur cu mustata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu...mi-a fost greu sa cred ca e vorba de aceeasi persoana...
      oricum,de cate ori ma gandesc la Eminescu ma gandesc la cel din perioada Berlin cand era cu adevarat minunat de frumos...

      Ștergere
  15. Abia acum imi dau seama de ce tind sa fiu mai indulgent fata de opera scriitoriilor de sex feminin, pt ca pur si simplu pe ele nu le supun la un proces de eliminare selectiva atat de riguroasa pe baze de cum arata in poza sau portrete inainte sa ma pot concentra la ce au avut de scris !!

    RăspundețiȘtergere