marți, 15 ianuarie 2013

Momoti si al ei Emin

Momoţi,

Scrisoarea de la 5 am primit-o în 7. Te rog să-mi spui dacă primeşti regulat scrisorile mele, căci şi mie îmi vine ideea să le numerotez ca vestita femee din romanul francez. În scrisoarea de ieri, preocupat de gelozie, am uitat să-ţi zic că tu eşti Momoţi a mea – numai a mea, că eşti gingaşă ca un crin şi albă ca şi el, dar nu aşa de cuminte.
Titus îmi propune să-mi editez versurile şi am şi luat de la el volumul 1870-71 din “Convorbiri” unde stau “Venere şi Madonă” şi “Epigonii”. Vai Muţi, ce greşeli de ritm şi rimă, câte nonsensuri, ce cuvinte stranii! E oare cu putinţă a le mai corija, a face ceva din ele? Mai nu cred, dar în sfârşit să cercăm.
De-ai fi aici te-aş pupa! Dar aşa să pup în vânt? Căci tu eşti începutul şi sfârşitul vieţii mele, cu tine se-ncepe şi se-nchee gândul meu, al
lui 


Emin  

sursa : realitatea.net  (repostare)


40 de comentarii:

  1. O poveste cu adevărat tulburătoare povestea iubirii lor...
    Veronica n-a suportat ideea despărţirii şi s-a sinucis la Văratec nu multă vreme după ce s-a stins Poetul...
    Aşa cum a făcut şi soţia lui Ştefan Augustin Doinaş...
    :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si totusi dragostea ucide...

      Ștergere
    2. nu. ucide ideea de nesuportat a despărţirii.

      Ștergere
    3. durerea provine din dragoste...
      fara ea disparitia ar fi doar o lipsa definitiva a cuiva...
      au fost suflete pereche si povestea lor ma duce cu gandul la "Adam si Eva" lui Rebreanu...

      Ștergere
  2. E nemaipomenit ca avem ocazia sa citim, sa cunoastem ce scriau marii poeti iubitelor lor, ce sentimente aveau...
    La urma urmei si geniile sunt oameni. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. "De-ai fi aici te-aş pupa! Dar aşa să pup în vânt? Căci tu eşti începutul şi sfârşitul vieţii mele, cu tine se-ncepe şi se-nchee gândul meu..."
    Ce bine că în fiecare an e 15 ianuarie şi ne amintim de Emin! Mai renaştem şi întinerim puţin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se poate declaratie de dragoste mai dulce?
      poate ca e putin stagace dar,in fond,si el nu a fost decat un barbat care iubea...poetul e doar continuarea barbatului...

      Ștergere
  4. Romeo si Julieta sunt o pereche fictiva, simbolizand iubirea adevarata. Eminescu si Veronica sunt veritabili!

    PS: "Prostii se insoara totdeauna, nebunii cateodata, inteleptul nicicand." Eminescu :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ... care s-au căutat şi regăsit în vieţi succesive prin reîncarnare, dacă ţin bine minte. NU?
    Un roman suprinzător (pentru Rebreanu).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. evident ca DA :)
      un roman surprinzator pentru Rebreanu...poate...
      as zice o latura surprinzatoare a lui Rebreanu mai degraba,aceeasi latura care a creat-o pe "Ciuleandra"...

      Ștergere
    2. Oare?
      "Ciuleandra" are alt registru stilistic cu pronunţate rădăcini în autohton. Cam păgîn, dar autohton.
      "Adam şi Eva" este o incursiune într-un soi de cultură mai puţin cunoscut publicului din Ro, şi atunci, şi acum, cred.
      ps. ţi-am spus eu că vei reveni la tema iubirii? ţi-am spus. :)

      Ștergere
    3. iubire e si in "Ciuleandra" doar ca e mai "pamanteana" :)
      ca sa revin ar fi trebuit sa "plec" departe de ea :D

      Ștergere
    4. păi, tocmai asta îţi şi spuneam: n-ai cum să pleci de la această idee sublimă. :)

      Ștergere
  6. O iubire nemuritoare ...
    O seara frumoasa, pandhora !

    RăspundețiȘtergere
  7. frumos!...
    si iubind-o fara margini, scrie: "visul de poet"...

    RăspundețiȘtergere
  8. Finalul e totul. Si concluzie si temelie in orice iubire. Ferice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat...
      "cu tine se-ncepe şi se-nchee gândul meu..."
      cand iubesti nu poti simti decat asa,nu poti gandi decat asa...

      Ștergere
  9. Superb! Oricum, felul in care a iubit el, este poate asemanator cu opera sa geniala...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-a daruit pe el si in dragoste si in scris...

      in timp ce tu erai aici eu eram la tine recitind "Calator" :)

      Ștergere
    2. Hah! Ne vizitam 'incrucisat'. Ce pervers din partea noastra. ;)

      Ștergere
    3. tot de la tine ma intorc acum :))

      Ștergere
    4. Si eu.:))) Intram unul la altul... Mai pot fi numite 'vizite' astea?:))) Mai bine tac naibii din gura...stii ca am gura spurcata...era sa zic altceva acum...

      Ștergere
    5. nu stiu nu stiu cat de spurcata poate fi gura ta dar stiu ca de la Eminescu ni se trage :))

      Ștergere
    6. Te rog sa vorbesti doar in nume personal.:) Mie nu stiu de unde mi se trage, dar 'mi se trage' non stop.:)) Doar nu m-o fi bantuind Eminescu de-o viata-ntreaga, nu?:))

      Ștergere
    7. eu zic sa nu ma faci curioasa :))
      daca ma gandesc la felul in care scrii as putea spune ca ai o gura "bogata" :))
      chiar,ar fi interesant de stiut de unde ti se trage :D

      Ștergere
    8. Multumesc, multumesc!:)
      Nu stiu daca o fi bogata...poate ca doar un test concret ar putea dovedi asta, iar de tras mi s-o trage de la faptul ca am 'citit' mult, inca din copilarie...ca sa ramanem in registrul eminescian. ;)

      Ștergere
    9. de citi mult am citit si eu dar se pare ca ai adunat tu toata "bogatia" :))

      cred ca va trebui sa merg la nani acum...te invidiez pentru programul tau "liber-ales" si cum nu vreau ca maine dimineata cand ma trezesc gata adormita sa-ti spun in gand vorbe "dulci" prefer sa ma duc in pat :)
      o noapte lunga si frumoasa iti doresc Catalin si uite ce comment lung am reusit sa scriu :))

      Ștergere
    10. Atunci hai ca ma scurtez eu.:) Noapte buna pandhora.:)

      Ștergere
  10. Tulburător, emoţionant! Ce poveste de dragoste!
    Te felicit, dragă Pandhora, pentru ideea de a-l evoca astfel pe marele nostru Poet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Alex,emotionanta intr-adevar corespondenta aceasta dintre doi iubiti,in primul rand iubiti :)

      Ștergere
  11. A fost, cu siguranta, o mare pasiune...si orice cuvant imi pare de prisos. Cel putin eu nu mai gasesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat...o pasiune care a avut sansa sa nu se banalizeze...

      Ștergere