miercuri, 23 ianuarie 2013

Marin Sorescu - Dacă nu cer prea mult

- Ce-ai lua cu tine,
Dacă s-ar pune problema
Să faci zilnic naveta între rai şi iad,
Ca să ţii nişte cursuri?
- O carte, o sticlă cu vin şi-o femeie, Doamne,
Dacă nu-ţi cer prea mult.
- Ceri prea mult, îţi tăiem femeia,
Te-ar ţine de vorbă,
Ţi-ar împuia capul cu fleacuri
Şi n-ai avea timp să-ţi pregăteşti cursul.
- Te implor, taie-mi cartea,
O scriu eu, Doamne, dacă am lângă mine
O sticlă de vin şi-o femeie.
Asta aş dori, dacă nu cer prea mult.
- Ceri prea mult.
Ce-ai dori să iei cu tine,
Dacă s-ar pune problema
Să faci zilnic naveta între rai şi iad,
Ca să ţii nişte cursuri?
- O sticlă de vin şi-o femeie,
Dacă nu cer prea mult.
- Ai mai cerut asta o dată, de ce te încăpăţânezi,
E prea mult, ţi-am spus, îţi tăiem femeia.
- Ce tot ai cu ea, ce atâta prigoană?
Mai bine tăiaţi-mi vinul,
Mă moleşeşte şi n-aş mai putea să-mi pregătesc cursul,
Inspirându-mă din ochii iubitei.
Tăcere, minute lungi,
Poate chiar veşnicii,
Lăsându-mi-se timp pentru uitare.
- Ce-ai dori să iei cu tine,
Dacă s-ar pune problema
Să faci zilnic naveta între rai şi iad,
Ca să ţii nişte cursuri?
- O femeie, Doamne, dacă nu cer prea mult.
- Ceri prea mult, îţi tăiem femeia.
- Atunci taie-mi mai bine cursurile,
Taie-mi iadul şi raiul,
Ori totul, ori nimic.
Aş face drumul dintre rai şi iad degeaba.
Cum să-i sperii şi să-i înfricoşez pe păcătoşii din iad,
Dacă n-am femeia, material didactic, să le-o arăt?
Cum să-i înalţ pe drepţii din rai,
Daca n-am cartea să le-o tălmăcesc?
Cum să suport eu drumul şi diferenţele
De temperatură, luminozitate şi presiune
Dintre rai şi iad,
Dacă n-am vinul să-mi dea curaj?

42 de comentarii:

  1. Vezi?
    D'aia omul înţelept ţine femeia şi vinul aproape în timpul vieţii că după, cine ştie ce va mai avea. :)
    Şi să-ţi mai spun un secret: după, corporalitatea dispare aşa că...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am inteles asa printre randuri ca esti un intelept :))

      Ștergere
    2. Poţi să fii oricît de înţelept, dacă femeia are alte preocupări, rămîi numai cu cartea şi cu vinul adică, eşti în purgatoriu. :)

      Ștergere
  2. Eu l-asi lua pe Sorescu, fara carti ptr ca tot le srie el iar acolo asi planta o via de vie, sa-i fac vinul, deci...... :))))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar ce te faci cu Doamne Doamne,ca te tot taie de pe lista? :))

      Ștergere
    2. Pai sincer, am eu nevoie de femei? Ma degizez în barbat! :)))))))
      Acum am înteles de unde au aparut homo.....
      :))))))
      E si tu acum.... homo sapiens! :))))))

      Ștergere
    3. Ce faci? Imi era dor de tine, pana diseara mai e o gramada! :))
      Te-ai gandit? Pe cine iei cu tine? :))
      pup draga mea!

      Ștergere
    4. cartea si vunul,femeile le las barbatilor :))

      Ștergere
    5. Măcar vinul îl împărţim, da? :)

      Ștergere
    6. eu zic da,sunt marinimoasa :P

      Ștergere
  3. Mi-a plăcut foarte mult !
    Mulțumesc !

    RăspundețiȘtergere
  4. O posibila solutie:

    "Doamne,
    Ia-mă de mână
    Şi hai să fugim din lume,
    Să ieşim puţin, la aer.
    Poate schimbând curenţii,
    O să mă simt şi eu în larg,
    Lângă Tine."
    - Marin Sorescu -

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiam aceste versuri,imi plac mult...

      ma bucur ca ai revenit :)

      Ștergere
  5. Frumos!
    :) Numai bine!

    http://filmandotherstories.blogspot.se/.

    RăspundețiȘtergere
  6. „Mai bine tăiaţi-mi vinul, ...”
    cu asta nu-s d-acord! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te cred si mai mult decat atat,te inteleg de acord cu tine fiind :)

      Ștergere
  7. Când a scris poezia asta monumentala nu era ministru... Când ma gândesc ce l-am mai criticat atunci! Si uite azi ce spune un (fost) ministru al Culturii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prefer sa ma gandesc la el doar ca poet si de fapt chiar asa ma si gandesc...

      Ștergere
  8. Neuronul meu drag inca nu s-a trezit asa ca scriu doar: imi place cum suna. Puteam scrie ceva mai destept? Nu. Pentru ca deja am scris prea mult si stric efectul cuvintelor lui. :)
    Noapte linistita iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai simtit efectul cuvintelor lui,al felului in care se joaca cu dorintele implinite-neimplinite...
      cuvintele noastre,cui ii mai pasa de ele? :)
      o noapte frumoasa iti doresc si eu Diana! :)

      Ștergere
  9. imi place mult sorescu...
    da' imi place si proverbul "trei lucruri nu lasa in pace pe om: banii, vinul si femeia" :)

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte bine! sa taie femeia si sa-mi dea un barbat :))
    si sa taie si vinul si sa-mi dea o cola. cat despre carte, sa o taie si pe aia si sa-mi dea un android. cer prea mult? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Îmi place că se agaţă cu dinţii de femeie :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Foaaaarte frumos!
    Inegalabilul Sorescu! Fascinante versurile lui. Şi ce bine spunea el despre alegerile importante.

    O zi frumoasă, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-i asa? :)
      Sorescu stie,a stiut ce e cu adevarat important :)
      frumoasa sa-ti fie si tie ziua,Alex,multumesc! :)

      Ștergere
  13. Frumoase versuri! Intelepte ganduri... ce bine ca ni le-ai reamintit! ☆
    Sa ai o zi minunata draga mea draga!
    La noi e zapada, ceata si -5ºC Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu drag :)
      la noi e primavara dar de maine gata,se intoarce iarna :((
      pup si eu,bucurie sa-ti fie ziua draga mea draga! :)

      Ștergere
  14. Da!!!Trei Doamne si toate trei!:))
    Sau trei in unu!~:))
    O poezie pe cinste!

    RăspundețiȘtergere
  15. Femeia te inspira, daca are aceasta putere, de oriunde ar fi. Vinul e deja baut intr-o asemenea intreprindere. Ramane Cartea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-am amintit cat de tandru stii tu sa scrii :)
      ma bucur sa te regasesc Liviu!

      Ștergere
  16. Sorescu a fost genial. Un oltean genial ;)
    Faina poezia! N-am mai citit-o de mult. Mi-a facut placere :)

    RăspundețiȘtergere