sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Marmelada mea de portocale

Iarna, cel mai mult imi place sa simt in casa miros de portocale, e un miros tonic care ma bine dispune...recunosc ca si mirosul merelor coapte in cuptor imi da o stare usor euforica, dar azi ma voi opri doar la portocale pentru ca acum ceva vreme m-am hotarat sa fac marmelada.
Din portocale.
Si am facut...si buna tare a mai fost pentru ca intre timp nu a mai ramas decat un borcanel pe care mi-l revendic conform zicalei, cine imparte, parte isi face! :)
Reteta pe care am folosit-o e simpla si marmelada se face aproape singura...

Ingrediente :

- 6 portocale mari
- 350 grame zahar
- 3 cuisoare
- 250 ml de apa

Am taiat portocalele in felii potrivit de groase si fiecare felie in patru, dupa care le-am maruntit dar nu foarte tare, cu ajutorul mixerului.
Peste ele am pus zaharul,cuisoarele si apa.
Le-am lasat pe foc pana au inceput sa clocoteasca bine de tot si apoi le-am pus la cuptor unde au fiert pana cand s-au transformat intr-o marmelada bine legata.
Marmelada odata pusa fierbinte in borcane, treaba este terminata si garantat in casa miroase minunat :)
O feliuta de paine neagra unsa cu unt,putina marmelada de portocale si un ceai fierbinte, ce poate fi mai bun acum cand afara s-a facut din nou iarna? :)
Sigur, un vin fiert si el cu ceva coaja de portocala si mirodenii nu e o idee chiar rea, dar azi ma rasfat doar cu marmelada mea :)


45 de comentarii:

  1. Bună scumpo!
    Arată delicios!
    Mi-ai făcut poftă,o voi încerca și eu!
    Un weekend excelent îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt sigura ca incercand-o o data nu vei mai renunta la ea,creeaza dependenta sa stii :))
      pup si eu Elena,un w-end dulce iti doresc!

      Ștergere
  2. Treabă-i asta?
    Mă laşi neîndulcit? Spui de bunătate, doar cînd s-a sfîrşit? :)
    - - -
    Daaa, şi mie-mi plac portocalele iarna şi mirosul de gutui şi mirosul de coajă de portocală arsă şi marmelada pusă peste felia de pîine unsă cu unt şi ceaiul fierbinte...
    Vin fiert nu prea mai pot să beau (astm...) dar un vin bun nu refuz niciodată. :)
    Mai ales dacă am cu cine să-l împart dar, asta ştii deja. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))
      ce mi-ar fi placut sa-ti pot raspunde in versuri dar talent,ioc! :))
      daca era erys de mai jos in locul meu atfel ar fi stat lucrurile :))
      vinul e perfect de bun dar nu baut singur,asta cu siguranta, iar despre tine aflu lucruri noi...
      cum o fi mirosul de coaja de portocala arsa stau si ma intreb si de ce si cum arzi coaja de portocala,asa pur si simplu? :)

      Ștergere
    2. Coaja de portocale emană un miros formidabil dacă este pusă pe uşa unei sobe de teracotă dar, are un efect aproape similar şi dacă este pusă pe ochiul aragazului recent stins... Încearcă! :)

      Ștergere
    3. sa stii ca o sa incerc,m-ai facut maxim de curioasa,mersic de pont! :)

      erys e deosebita,asa e :)

      Ștergere
  3. Stii ce poate fi mai bun (de exemplu, printre altele)?
    Câteva feliute de pâine neagra prajita, cu unt si câteva fileuri de anchois. O vodca la toate astea si esti mai ceva ca Rasputin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un altfel de "dulce" rasfat :)
      te pricepi maxim de bine la aceasta categorie de rasfaturi,am vazut doar la tine pe blog...
      slava cerului ca nu sunt in preajma ta, ca altfel as manca tot timpul, pofticioasa cum sunt :))

      Ștergere
  4. trebuie să încerc şi eu reţeta ta,
    mulţam fain!
    seară plăcută, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-a bucura sa o faci dar sa stii ca marmelada este dulce-amaruie de la coaja,mie asa imi place dar tu o poti face fara coaja daca nu te impaci cu gustul dulce-amarui :)
      o seara faina si tie draga anastasia! :)

      Ștergere
  5. Zici ca esti sora-mea,Steluta.:)
    Numai ea face dulceturi inedite,numai asa ,ca sa se rasfete.:))
    Te cred si eu ca totul in jurul tau are o mireasma imbietoare.
    Si eu pot visa la dulce,cu zambet cu tot.:)
    Ma retrag totusi la un vin fiert,ca portocalele sunt devorate de baieti.:))Ideea totusi e super!
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bun vinul fiert,bun mai ales daca are alaturi si placintele alea pe care le-am vazut la tine pe blog si dupa care plang cu suspine :))
      cat despre dulceturi,ma indoiesc ca sunt multe dulceturi care sa egaleze dulceata ta de maciese :)
      frunoasa sa-ti fie si tie seara angi,multumesc!

      Ștergere
  6. ooo ce pregatiri delicioase faci
    Eu am mancat dulceata de portocale. Se face si de grapefruit.
    Cred ca, asa cum ai facut reteta, iese mai mult ca un jeleu.

    Mai tii minte jeleul acela de grapefruit? de pe vremuri? era asa de amar :)) incat trona in vitrine ca delicatese "straine"
    oricum sa nu iti stric pofta, ca deja te-ai indulcit :)
    Happy Weekend

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la vremea aia nimic din ceea ce era amar nu imi placea,inclusiv grapefruit-ul :))
      chiar ma gandeam sa pun data viitoare si un grapefruit dar foarte bine curatat ca altfel marmelada ar iesi prea amara,oricum are o tenta amaruie de la coaja de portocala...
      nu,nu are finetea unui jeleu pentru ca mai mici raman bucatele de coaja care ii dau o altfel de consistenta...imi place la nebunie aroma pe care o are marmelada asta si de la cuisoare :)
      un w-end dulce iti doresc si eu Anca!

      Ștergere
  7. Mi-ai prilejuit o duioasa criza de nostalgie, starnindu-mi amintirea unor dimineti in care aroma dulcetii de protocale intinsa din belsug pe o felie de paine proaspata cu unt se amesteca printre aburii de cafea turceasca la un mic dejun pe care il consideram regal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt sigura ca asa si era acel mic-dejun Liviu,sunt sigura ca asa si era :)

      Ștergere
  8. Interesant! marmelada din asta nu am facut inca :) mie imi plac portocalele crude sau sucul din ele :))

    RăspundețiȘtergere
  9. recunosc, ce-i al tau e pus deoparte. nu numai borcanelul cu marmelada, ci si talentul cu care prepari bunataturi nenumarate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite cum ma faci tu sa rosesc ca o portocala de Sicilia :))

      Ștergere
  10. Bună seara, draga mea Pandh...
    Drept să-ţi miorlăi, deşi nu e nevoie, pentru că ţi-am spus-o de nenumărate ori, iar dacă tot ţi-am spus-o, nici nu-mi explic de ce o mai repet?! Poate pentru că atunci când vin aici, la tine, mă simt de parcă aş fi în faţa unui medic psihiatru, deşi nu cunosc o asemenea experienţă. Te rog, înţelege-mă, marmelada ta de portocale e super-marmeladă, arată grozav, iar gustul ei... nimănui nu-i trece prin minte ce gust are marmelada ta, aşa cum o simt eu. Dar, mie-mi place Whiskas... ce să-i fac, asta e! Te rog, iartă-mă...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu ramai dragul si iubitul si frumosul meu Baghi chiar daca eu o sa ma rasfat cu marmelada si tu cu Whiskas :))
      pupacesc motanul meu preferat :*

      Ștergere
  11. Iniţial am crezut ca ai nişte eclere :D. După am lăsat saliva pe monitor... :)).

    RăspundețiȘtergere
  12. ei uite... asa ceva doresc neaparat sa gust cand ne vom intalni data urmatoare! pupici, harnicuto!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voi pastra un borcanel doar pentru tine,cu siguranta iarna asta o sa mai fac pentru ca a avut un succes "monstru" :))

      Ștergere
  13. Cu muuuulţi ani în urmă se găsea marmelaă de portocale foarte bună de cumpăra şi îmi plăcea enormt. Apoi nu am mai găsit la fel de bună, aşa că reţeta ta am salvat-o şi am s-o pun în aplicare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. marmelada nu am gasit niciodata dar jeleu de portocale da...
      de abia astept sa o incerci si sa-mi spui cum ti-a iesit :)

      Ștergere
  14. Sa mor daca mai trec pe aici...vesnic dau de mancare, si nu orice fel, delicatese....Nici nu stiu cand sa intru ca sa nu fiu ca al lui Pavlov catel ....

    Happy WE !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei uite ca nu stiam ca am acest efect asupra oamenilor :))
      de obicei ii doboara farmecul meu :))

      m-am indragostit de articolul tau despre Timisoara...mi-as dori sa pot calatori in timp! :)

      Ștergere
  15. Am notat reteta . Multumesc ! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  16. In materie de dulceturi/gemuri am foarte putine preferinte ramase dupa ce am experimentat mai multe. Nu fac sau consum decat dulceata de visine, de cirese, capsuni, gutui, caise. Imi place foarte mult si cea de nuci dar dupa fabricarea a doua loturi mi-am dat seama ca nu merita atata munca.
    Gemuri nu fac aproape deloc in afara de cel de caise pe care-l pregatesc special pentru a-l folosi la prajituri.
    Cam atat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti cu adevarat gospodina eu sunt doar accidental si din curiozitate :)
      dulceata de cirese si caise...mmm...un deliciu :)

      Ștergere
  17. Delicios!
    Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/.
    Un an nou fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  18. Initial am crezut ca imparti unicul borcan cu vizitatorii, cand, in fapt, spui numai care este reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Aseara am sarit special peste postarea ta..
    Aveam o pofta nebuna de ceva dulce si tu stii ca nu am voie!
    Azi am curajul sa ma uit! :))
    Trebuie sa fie tare buna!
    Pupici pentru gospodina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. off off...ce ma fac eu cu tine :(
      pup si eu pe Minnie cea cuminte! :)

      Ștergere
  20. Tare poftå mi-ai fåcut, asa cå våzand retzeta am incercat-o si a iesit super bunå, doar cå eu am fol. zahår brun si de aceea marmelada ta aratå mai bine ;-) Multzumesc si numai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce mult ma bucur ca ai incercat-o si mai ales ca ti-a placut chiar daca,probabil,a iesit putin mai inchisa la culoare :)
      multumesc si eu de vizita Ella,o saptamana frumoasa iti doresc!

      Ștergere