joi, 3 ianuarie 2013

Sergiu Nicolaescu - Fermecatorul idealist


De Sergiu Nicolaescu ma leaga o intamplare deloc spectaculoasa privita din afara dar pentru mine, deosebita…
A fost o perioada in viata mea cand am lucrat in cinematografie si cand spun asta, ma refer la tehnica cinematografica.
Din acea perioada dateaza ceea ce va voi povesti …


Aveam 18-19 de ani cred, eram la Studiourile din Buftea si ma pregateam sa intru in cladirea unde se facea post-sincronul filmelor (sincronizarea înregistrării sunetului cu imaginea filmată)…
Urcam cele cateva trepte ale cladirii cand aud pasi in spatele meu, lucru care ma face sa intorc capul…

In spatele meu era Sergiu Nicolaescu.
Arata incredibil…
Era imbracat intr-un costum gris-perle, la vremea aceea era usor grizonat si zambea doborator de frumos…mie, care ramasesem intepenita pe scari privindu-l…
- Poftiti domnisoara, imi spune el, lasandu-ma sa trec prima pe usa…
Usa era formata din doua bucati, doar una dintre ele fiind deschisa dar eu, din cauza emotiei, in loc sa intru pe usa deja deschisa trageam de jumatatea inchisa…exact ca in filmele cu prosti...
El a zambit, m-a luat delicat de cot si m-a impins incet pe usa spunandu-mi:
- Pe aici, pe aici si asta privindu-ma fix in ochi…
Am murmurat un “multumesc” el mi-a zis “la revedere” si a urcat…
Eu am ramas locului simtindu-ma ca o gasca ceea ce evident,am si fost.

Oricum, vocea, privirea, eleganta, parfumul lui, mi-au ramas in amintire si sunt de nesters.
Profesional ne-am mai intersectat de cateva ori dar fara sa intru eu personal in contact direct cu el.
Era un barbat fermecator dar ca profesionist era ca otelul…dur…
A fost un om atat de viu…o sa ramana viu… 


Dumnezeu sa-i odihneasca sufletul!


51 de comentarii:

  1. Pe mine m-a fermecat privirea si zambetul lui,chiar daca numai la televizor si la Cinema l-am vazut.
    Te cred ca ai fost "pierduta"langa o asemenae aparitie...
    Nemuritorul si-a ales locul langa alti Nemuritori.
    Dumnezeu sa-l odihneasca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte adevarat...era o prezenta electrizanta...
      Dumnezeu sa-l odihneasca!

      Ștergere
  2. Îmi pare tare rău....omul acesta îmi plăcea forte mult...odihnă lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dârzenia a moştenit-o de la tatal lui care a fost aromân. In primul clip postat azi pe blogul meu Sergiu Nicolaescu aminteste acest fapt depre originile sale intr-o emisiune realizata de Florin Condurateanu.
    Dumnezeu sa-l odihneasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vazut dimineata cand am trecut pe la tine...
      Dumnezeu sa-l odihneasca!

      Ștergere
  4. Când am văzut "reactiile" atât de prompte din presă(cele negative la adresa lui ori a alegerilor sale privind viața proprie sau modalitatea de a fi înmormântat/incinerat)...am simțit revolta, apoi o dublă tristețe. Suntem o nație de cârcotași, hiene, vulpi și fețe bisericești ce propovăduiesc (în zadar) iertarea, înfierând în fapt tot ce e dincolo de "canoane". M-a tulburat dublu vestea mortii lui, dat fiind "show-ul" celor de pe margine.

    Așa că, Pandhora, mulțumim pentru această frumoasă evocare a...vieții!
    Dumnezeu să îl odihnească!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum reusim din prima clipa sa murdarim sa manjim ce e frumos,nu stiu...
      el a iubit mereu binele si frumosul,a fugit de mizerii si de oameni urati...acum a plecat si nu mai poate fugi de ei...

      ma bucur ca povestea mea ti l-a adus un picut mai aproape...
      Dumnezeu sa-l odihneasca!

      Ștergere
  5. Nu l-am cunoscut personal dar, am vorbit despre el cu actorii-cascadori de la începuturile acestei meserii în Ro, care-l adorau, începînd cu Sobi Cseh, Mazilu, Nelu Crăciun, Viorel Plăviţiu, Viorel Ivănică, mulţi mulţi alţii, pentru că am fost prieten cu mulţi dintre ei...
    RIP!
    Şi Dumnezeu să-i ierte pe cei care se luptă cu bolnavii şi cu decedaţii. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. langa el nu puteai sa faci decat ca el incercand sa te autodepasesti...toti cei care l-au cunoscut spun asta...
      avea acea forta care ii facea pe oameni sa POATA chiar cand credeau ca nu mai au resurse...
      Dumnezeu sa-l odihneasca!

      Ștergere
    2. Viorel Ivanica a decedat la inceputul lui ianuarie 2009 (ce coincidenta), iar Ion Craciun in decembrie 2011 ... acum vor fi impreuna ...

      Ștergere
    3. daca nu ma insel erau cascadori...
      da...sunt impreuna...

      Ștergere
  6. Ce amintire frumoasa, plina de prospetime, ai prezentat! Imi place, e atat de frumos povestita. Parca te vad, Pandhora, aproape o copila fastacita si vrajita de pesonalitatea sa fascinanta.
    Ma bucur ca ai povestit. Exact ce-mi doream.

    Un om atat de discret cu viata proprie...e pacat sa fie manjit acum, in clipele acestea ale trecerii spre nemurire.
    Si pe mine ma dezgusta discutiile deja prostesti despre diverse aspecte...
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu ma bucur ca am povestit si ma bucur ca am aceasta bucatica de amintire :)

      da...ce se intampla acum in media este de neiertat si aproape de neconceput :(

      frumoasa sa-ti fie seara si tie Elly,multumesc!

      Ștergere
  7. Dumnezeu să-l ierte!
    Şi n-ai fost gâscă, ci delicios de emoţionată... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. zici tu? :)

      Dumnezeu sa-l odihneasca!

      Ștergere
    2. Dacă mie, o biată femeie, mi-ai lăsat această impresie, doar citind..., ce crezi că a simţit inima lui de artist? Oamenii sensibili văd altfel lucrurile, dar ştii asta...
      Te pup, o zi minunată!

      Ștergere
    3. multumesc draga mea de gandul bun,ar fi fost frumos sa fi fost asa :)
      pup si eu,faina sa-ti fie si tie ziua :*

      Ștergere
  8. Eu am o alta parere despre SN, dar ce mai conteaza. A jucat mereu cu puterea oricine ar fi fost ea. Si nu cred ca a mers pe butada da-i Caesarului ce-i al Caesarului, eu cred ca s-a implicat mereu de partea ei.
    Pe de alta parte nici eu nu trebuia sa-l iau in serios, adica filmele artistice nu sunt istorie, insa apologia membrilor comunisti in clandestinitate m-a enervat.
    Apoi n-a fost constant in cinematografie. A facut cateva filme bune si mai multe slabe dar si foarte slabe. Pot da exemple, desi sunt sigur ca sunt cunoscute si unele si altele.
    Ca actor nu l-am remarcat decat in Ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi. Cam putin.

    Dorian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filmele lui au fost in primul rand artistice...daca ar fi fost doar istorice atunci ar fi fost filme documentare...
      asa cum spuneam mai sus,ca sa-si poata face filmele "de suflet" pentru el a trebuit sa faca si "maculatura",filmele de care aminteai intrand in aceasta categorie dupa parerea mea...
      sunt de acord cu tine,nu a facut doar filme exceptionale dar suntem oare exceptionali in fiecare zi?starea de exceptie se numeste asa tocmai din acest motiv,ca nu face parte din obisnuinta...
      mie mi-a placut cel mai mult vocea lui,foarte criticata de altfel...

      Ștergere
    2. ...a ramas aici...si asta spune tot !

      Ștergere
  9. esti o norocoasa!
    m-a amuzat povestioara ta, parca te si vad...:)
    eu cred ca ma impiedicam pe scari...

    Dumnezeu sa-l odihneasca!
    zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa stii ca de multe ori m-am intrebat cum de nu am facut-o? :))

      faina sa-ti fie si tie ziua geanina,pup!

      Ștergere
  10. Ce frumoasă întâmplare! În faţa unui asemenea om mare, cum să nu te emoţionezi? Rămâne o amintire de suflet, chiar şi o clipă stângace.
    Mulţumesc pentru că ne-ai povestit ceva atât de frumos, Pandhora!
    Să ai o zi frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoasă întâmplare scumpa mea!
    Dumnezeu să-l ierte!
    Sincer îmi pare rău că nu îl îngroapă creștinește!?
    Un weekend minunat îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  12. o intamplare draga mie :)
    pup si eu Elena,w-end placut iti doresc la randul meu! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. a plecat doar :( , dar nu va muri niciodata !

    RăspundețiȘtergere
  14. ''Omul bun scoate lucruri bune din comoara buna a inimii lui'', frumoasa intamplare.
    Un weekend cat mai placut iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de apreciere Robert...
      un w-end perfect iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  15. Dumnezeu sa-l odihneasca !
    Era fascinant pe ecrane, deci in viata de zi cu zi ... te cred ca te-ai emotionat !

    RăspundețiȘtergere
  16. Deci nu-s chiar inventii ce se tot povesteste...

    RăspundețiȘtergere
  17. Dumnezeu sa-l odihneasca!
    superb ai povestit aceasta întâmplare "banala". Draga mea draga, in viata, aceste "nimicuri" si mici banalitati, formeaza acel TOT ce ne alimenteaza fericirea de zi cu zi. Multumesc pentru aceasta minunata destainuire ;) pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. eu iti multumesc pentru felul in care (ma)simti...
    pup si eu :*

    RăspundețiȘtergere
  19. ... eu cred că "te-a luat uşor de cot cu mîinile curate"... adu-ţi aminte...

    RăspundețiȘtergere
  20. Superba amintire!
    Am si eu autograf de la el - la mare l-am intalnit (un fel de a spune) Mi-a placut foarte mult S.N. Foarte-foarte! Cand citeam romane politiste/ de spionaj romanesti toti "detectivii" aveau chipul lui :) Apoi, dupa '89, cand a devenit politician am inceput sa il detest. Si nu pot uita o replica a lui, ca parlamentar: "dar, ce, trebuie sa citim legea pe care o votam?" Apoi, cand am aflat ca iubeste cainii - si are caine - a inceput sa imi placa din nou - si putin mi-a mai pasat ca e politician intr-un partid pe care il detest :) Ca sa vezi cat sunt de superficiala! Imi placea de el pentru ca lui ii placeau cainii! Si, totusi, cred ca cei care iubesc si au in grija o vietate nu pot avea suflet rau.:) Asa ca... poate nu sunt chiar superficiala :)

    RăspundețiȘtergere
  21. cu siguranta nu era un om rau,probabil sau cu siguranata avea si el minusuri ca orice om dar charismatic era, asta cu certitudine :)
    iar tu esti in primul rand suflet de artist :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Mi-a placut Sergiu Nicolaescu chiar inainte de a-i putea intelege filmele. Mama spunea mereu ca SN seamana bine cu tatal meu. Uitandu-ma la pozele lui, si mie mi s-a parut de multe ori.

    RăspundețiȘtergere