sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Picanteriile care fac bine la inimă

Chiar dacă nu îţi place mâncarea picantă, ar trebui să ştii că aceasta e pe placul inimii tale. După ce au făcut un studiu în acest domeniu, oamenii de ştiinţă au găsit că substanţele din ardeii iuţi au proprietatea de a proteja inima.
În urma experimentelor, s-a descoperit că acea căldură resimţită în tot corpul după consumul de ardei iute poate reduce tensiunea arterială şi poate scădea nivelul de colesterol „rău“ din sânge. Cercetătorii chinezi de la Universitatea din Hong Kong susţin că ardeii chili, ardeii japaleno, care sunt consideraţi un condiment „fatal“, şi ardeii iuţi Cayenne au un potenţial extraordinar de a proteja inima de boli.
Afecţiunile cardiace ocupă un loc important în “lista neagră“ a bolilor care provoacă decesul la nivel mondial. „Experimentele noastre extind şi consolidează nivelul de cunoştinţe pe care le deţinem în ceea ce priveşte substanţele din ardeii iuţi, cum este capsaicina, care lucrează la îmbunătăţirea sănătăţii inimii“, a declarat coordonatorul Zhen-Yu Chen.
O jumătate de ardei iute pe zi are efecte benefice asupra sistemului nervos, creând o stare de bună dispoziţie. Dacă răceala sau gripa s-au instalat deja, puţin ardei iute alungă boala ca prin minune. Ardeiul iute reglează tensiunea arterială, întăreşte inima şi arterele.
În caz de congestia a sinusurilor, se adaugă ardei iute într-un pahar cu apă şi încet, se trage amestecul pe fiecare nară. Atenţie însă, nările să nu fie rănite pe interior de la prea mult şters nasul. Nasul înfundat se mai poate desfunda inspirând în dreptul unui ardei iute tăiat mărunt.
Dacă tocmai ai venit de la un drum lung şi eşti obosit şi înfrigurat sau suferi adesea de frig, mânâncă puţin ardei iute. Îndată corpul îţi va fi inundat de o căldură binefacatoare şi te vei simţi mult mai bine.


sursa: cronicaromana.ro

37 de comentarii:

  1. Aşa este, ardeiul iute aduce multe beneficii. Nu sunt un "fan înrăit", dar îmi place să gust la masă puţină iuţeală. Şi de când am început asta, nu am mai avut nicin fel de problemă cu aciditatea gastrică, care mă chinuia înainte.
    Bunicul meu mânca cei mai "otrăvitori" ardei iuţi, fără să clipească şi era sănătos tun până la o vârstă înaintată.

    O seară frumoasă, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pana acum un-doi nu suportam ardeii iuti dar acum imi plac grozav de mult,ma fac pur si simplu sa ma simt bine :)
      am auzit ca stimuleaza serotonina,o fi nu o fi asa dar mie imi plac :)

      Ștergere
  2. Olá Pan!

    Ótimo final de semana.

    Brasil amigo .

    RăspundețiȘtergere
  3. Confirm că ardeii iuţi sunt benefici pentru sănătate. Eu sînt un ciorbar redutabil, micul meu dejun înseamnă cel mai adesea o farfurie de ciorbă dreasă cu Eros Pista.
    Dacă nu ştii ce-i Eros Pista, este o mixtură din 87 % ardei iute roşu + sare + corector de aciditate şi se găseşte în comerţ sub două forme: doamna este dulce, domnul este iute. :)
    O jumătate de linguriţă la o strachină de ciorbă o face tocmai pe placul unui gourmet.
    Ştii ceva? De şapte ani de zile de cînd folosesc chestia asta, n-am răcit decît o singură dată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite ca nu stiam de existenta acestui Eros Pista dar il voi cauta,cu siguranta mai ales daca este si dulce :)
      banuiam eu ca esti un pofticios :))

      Ștergere
    2. Că tot veni vorba: exact acum am ras o farfurie cu ciorbă de porc. :)
      - - -
      Sunt borcănele de 200 gr. cu etichetă şi capac de culoare roşie, produse de Univer.
      Am descoperit bunătatea asta la Tuşnad era pe acolo o crîşmă, La Moara lui Făgădău, şi de atunci tot ronţăi la ea. :)
      Mama mia, ce mai păstrăv am păpat acolooo, nebunie nu altceva!

      Ștergere
    3. sa-ti fie de bine! :)
      sper ca se gasesc si in hipermarketuri si nu doar la Tusnad :)
      nu-mi prea place pestele asa ca pastravul tau nu ma tulbura :)

      Ștergere
    4. Se găseşte peste tot: Cora, Billa de unde-l iau eu, şamd.
      He heeee, peştele trebuie pregătit cu artă mare de tot nu doar tăvălit prin făină sau mălai şi pus la tigaie sau la jar.
      Ţi-aş recomanda o Dorada Regală cu un rose demisec. :) Buuuuun! :)

      Ștergere
    5. uneori fac plachie din crap...pestele prajit nu-mi place,miroase prea tare...a peste :))

      Ștergere
  4. Culmea este ca fac bine si la stomac, chiar daca e greu de crezut asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa am citit si eu cu toate ca ma asteptam exact la contrariu :)
      stiu ca esti fan al ardeilor iuti :)

      Ștergere
  5. draga mea draga, sa ai parte de un weekend minunat! cu sare, piper si alte picanterii, cu dulciuri si ciocolata :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te pupacesc draga mea draga >:D<
      din pacate w-end-ul asta am avut de lucru acasa :(
      toata ziua am vorbit la telefon si acum am de facut niste situatii dar le fac printre picaturi...aici pe blog e mai vesel :)
      te pupacesc!

      Ștergere
  6. Eu nu contest absolut de loc ceea ce ardeiulo rosu face dar am o sensibilitate teribila la el. Este imposibil sa-l mananc! Lacrimez instantaneu! :))
    Seara faina draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pup si eu o Minnie cu lacrimi in ochi de la rosul ardei :))

      Ștergere
  7. Fără să știu cu ce lucruri importante se ocupă cercetătorii eu consumam cu mare plăcere pișcători și pișcătorii de toate felurile,iar ardeii iuți sunt pe primul loc.Ardei iuți proaspeți sau murați sunt pe masă zilnic!Pișcă și îmi place !
    Bravo Univ. Hong Kong,voi sunteți fruncea :))))) !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. PS:(foarte serios !) cică ardeiul iute omoară celulele canceroase,deci încă un motiv în plus:
    CONSUMAȚI ARDEI IUTE !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am citit si eu despre asta...
      eu una imi mai doresc ceva,imi doresc foarte tare sa gust din dulceata de ardei iute,nu am avut inca ocazia dar mor de curiozitate sa aflu cum e :)

      Ștergere
    2. Probabil că-i așa cum este gemul ce ceapă,care-i super încărcat cu zahăr.Am gustat e dulce și dacă nu știi că-i de ceapă nu te prinzi. N-am gustat dulceață de ardei iute,dar cred că așa este :))))

      Ștergere
    3. eu cred ca ar trebui sa fie o iminare intre dulce si picant dar ma intreb care dintre cele doua da nota dominanta...
      cand o sa gust,iti povestesc :)

      Ștergere
  9. Draga mea Pandhora, îţi mărturisesc sincer că eu sunt picant şi fără să mănânc ardei iute. Uneori mă supăr pe Ifim căruia îi place iuţeala şi, de multe ori contaminează şi mâncarea mea. Totuşi, cert este un singur lucru: La amândoi ne plac picanteriile, iar dacă ar fi după noi, am face bine tuturor la inimă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dragul meu Baghi,voi doi oricum faceti bine tuturor la inima :)

      Ștergere
  10. o mica picanterie nu strica !!! :)
    ...cand am citit titlul, m-am gandit la alte picanterii !!! ...am rosit instantaneu- de la ardei !!! :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Stiti care este ardeiul cel mai iute din lume, (cf scara de masurare stiintifica Scoville inventata de un farmacist in anul 1912) ?

    Se numeste Scorpionul Moruga din Trinidad, fiind un soi de Capsicum chinense (deci tot din ala in principal chinezesc !), si creste ff mult in Trinidad si Tobago, are totusi si un gust usor dulceag, si este ardeiul care a reusit sa detroneze in 2012 de pe locul 1 un alt ardei care pana acum se crezuse o vreme mai indelungata ca el era cel mai iute din lume, ardeiul indian Naga Bhut Jolokia, care este un hibrid intre un fel de Capsicum chinense si un fel de Capsicum fructescens (ultimul fiind mai mult de tip care se foloseste si in sosul Tabasco si niste mancaruri africane).

    Eu nu am gasit decat rar cate un ardei care sa mi se para excesiv de iute printre ardeii mai obisnuiti de la piata din Romania, adica majoritatea pe care i-am gustat eu asa din total curiozitate mi s-au parut chiar fazi in comparatie cu unii mexicani sau chiar asiatici pe care i-am mai gustat intamplator prin restaurante. Desigur, nr total al incercarilor mele e destul de redus, pt ca am mancat ff ultra rar ciorba ca sa am ocazia sa gust cate un ardei de la piata din Romania, si nici la restaurante mexicane sau indiene nu m-am dus prea des.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o singura data am cumparat un sos Tabasco dar nu am reusit sa-l folosesc decat in foarte mica masura,era teribil dar teribil de picant...

      Ștergere
  12. Nu prea pot manca iuteli. Pot manca decat ceva iutit foarte putin, adica o ciorba. Si asta rar. Am un fel de alergie la ardei. In schimb pot manca piper dar si acela doar macinat. Si ketchup picant, dar nu prea mult :)
    Noapte buna, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu pot manca ardei iute crud cu toate ca mirosul imi place foarte mult :)
      pup si eu Elly,somn usor! :)

      Ștergere
  13. Nu contest proprietățile gustative și medicinale ale ardeiului iute, dar mi-e imposibil să îl mănânc. Mă doare tot tubul digestiv numai când îl văd pe soțul meu cum papă câte doi-trei la ciorbă !

    RăspundețiȘtergere
  14. cred ca am gasit motivul pentru care inima mea o ia razana cam des in ultima perioada!
    eu nu mananc iute si nici n-am mancat...:))
    cred ca a venit timpul sa-mi iau vreo 2 kile de ardeiuti :P
    pop!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ardeii iuti au si o componenta anticancerigena. Datorita acestei substante, bulgarii au putine cazuri de cancer, ei fiind mari consumatori de ardei iute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am citit si eu despre asta dar de sanatatea bulgarilor nu aveam habar :)

      Ștergere
  16. Nu cumpar prea des ardei usturati, dar cand avem in casa, ii devoram pana la ultimul. Baietilor mei le plac ardeii pentru iuteala, iar mie pentru aroma pe care o raspandesc.

    RăspundețiȘtergere