duminică, 31 martie 2013

Ispita mea....varza calita cu jumari


Trecand prin piata acum cateva zile am vazut la sibieni niste jumari grozav de apetisante...
M-am invartit,m-am rasucit,am pus in balanta colesterolul care ar fi bulversat daca as consuma din acele minuni si placerea de a le consuma si,nefericita de balanta a inclinat net si fara remuscari in favoarea placerii, asa ca am cumparat doar 250 de grame de jumari si daca tot eram in piata am mai luat si o varza dulce,dar romaneasca, asa ca ieri am facut varza calita cu jumari...
Daca sunteti curiosi, va spun reteta mea,simpla si rapida pentru ca eu nu prea am timp de stat in bucatarie cu toate ca mi-ar placea...

Am folosit:
- O varza cam de 1 kg
- 250 de grame jumari
- O conserva cu rosii maruntite in bulion
- Sare
- Piper
- Mix de condimente (cimbru,oregano,maghiran,menta este amestecul pe care il folosesc eu)
- 2 frunze de dafin

Varza tocata marunt am frecat-o bine cu sare, ocazie cu care s-a si inmuiat putin...
Am pus-o pe foc,am adaugat jumarile,conserva cu rosii,frunzele de dafin,piperul (eu nu pun boabe pentru ca nu imi place sa-l gasesc prin farfurie) si am lasat-o sa fiarba putin, dupa care am bagat-o la cuptor cam 45 de minute.
Spre sfarsit am scos dafinul adaugand mixul de condimente,am mai lasat-o la cuptor cam 10 minute si a fost gata.
Gata a fost si mamaliguta pe care am „asortat-o” cu un ardei iute si o canuta de tuica dar nu fiarta ca deja e aproape primavara...

Eee...si uite asa cedez eu ispitelor :)

30 de comentarii:

  1. Ce sa zic...... ispititoare ispita ta! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata apetisant si cred ca ar atrage pe oricine aceasta "ispita" a ta:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa fie tare gustoasa!
    Pofta buna!
    O seara minunata draga mea Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
  4. a. "Balanţa" colesterolului nu poate fi "nefericită", ci e de-a dreptul..."blestemată"! :)))
    b. Într-un mod foarte asemănător cu cel descris mai sus, se întâmplă şi în bucătăria mea când vine rândul verzei.
    c, Poza este extrem de apetisantă, dar iar o voi "certa" pe Pandhora că postează poze prea mici : străchinuţa cu varza nu-mi încape nici pe-o măsea...
    d. La o asemenea ambianţă rustică îmbietoare, măcar ai mâncat cu o lingură de...lemn ? :))) Poftă bună !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Marco,chiar a fost cu pofta :)
      bine ca intelege cineva ce "batalie" grea am dus pana cand varza a castigat :))

      Ștergere
  5. Bună scumpo!
    Sincer,mi-a lăsat gura apă...!
    Apetisantă ispită,zilele acestea merg în piață să-mi fac pofta!
    Seară frumoasă îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa ne povestesti cat de buna a fost! :)
      faina sa-ti fie si tie seara draga Elena,multumesc!

      Ștergere
  6. cine sa reziste acestei descrieri?! imi lasa gura apa :)
    Eu îmi fac din cand in cand, de pofta, jumari, asa cum am invatat la bunica. Si separ untura pe care nu doar ca o folosesc la anumite mancaruri - ca de ex. varza alba calita, ba o mananc si intinsa pe o felie de paine proaspata :) pe care presar o ceapa rosie taiata rondele si frecata cu sare :)) hmmm!
    Jumarile le mananc cu rosii si castraveciori :) Dar numai eu, din toata familia fac "nebunii" de astea. Ceilalti, manânca "sanatos"! ;)
    Te pup draga mea draga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma crezi ca a trecut mai mult de un an de cand nu am mai mancat jumari?
      evit pe cat pot carnea de porc dar cand le-am vazut,nu am mai rezistat si a iesit...ce a iesit :))
      tare bine-mi pare ca esti "curajoasa" si nu te lasi! :)
      pup si eu draga mea draga! :)

      Ștergere
  7. Fantastic stii ce e? Ca eu sunt moarta dupa varza calita....As manca in fiecare zi!
    Eu tot asa o fac! ;)
    Pop si sa-ti fie de bine....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ufff...si eu la fel :))
      suntem doua pofticioase :))
      pup si eu!

      Ștergere
  8. acum sunt victima ta, dar nu ma predau. mai bine ma duc si prepar din razbunare o varza. o sa o las un pic sa se acomodeze cu un picior afumat, apoi o sa o chinui ceva ceva in cuptor, pana recunoaste ca nu poate exista fara obrazul fin si rotund al unei mamaligi...:)

    RăspundețiȘtergere
  9. am ocolit această postare până... :)
    dar, reţin reţeta pentru luna viitoare.
    o zi minunată, pandhora! pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ufff...imi pare rau dar ma bucur in avans pentru luna urmatoare :)
      te imbratisez >:D<

      Ștergere
  10. am mancat cu jumari de la tara! o minunatieeeee

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce imi faci tu mie, draga Pandhora...De nu as fi atat de pofticioasa...In jumatate de ora am sa ma duc sa cumpar cele necesare si sa ma apuc de treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine imi pare!!
      de aia imi place mie de tine ca esti fata hotarata :))

      Ștergere
  12. am sa mai vin :) cu tot cu ..jumari

    RăspundețiȘtergere
  13. Doar ce am avut si noi varza calita :)
    De acord! E foarte buna! Si cu jumari e minunata. Daca ai mancat-o cu placere nu-ti mai face atatea ganduri :)

    RăspundețiȘtergere