marți, 19 martie 2013

11 minute....

Romanul incepe cu o fraza extrem de penetranta :''A fost odată ca niciodată o prostituată pe nume Maria''.
Da,este povestea unei prostituate,nu o poveste romantata,e o poveste care trateaza - asa cum spune chiar Coelho - un subiect''
delicat, izbitor, șocant
''.
In fond,oricine are dreptul la o poveste...de ce nu si o prostituata?De ce nu si Maria?
Da...Maria....

O tanara,nu neaparat frumoasa,o fata simpla dintr-un sat brazilian care descoperind lumea si decoperindu-se pe sine ajunge la concluzia ca dragostea este un lucru cumplit.
Cele 11 minute,reprezinta in viziunea Mariei durata medie a actului sexual....
Si cu toate astea nu este un roman despre sex....este mai mult un roman despre auto-cunoastere,auto-descoperire,chiar si prin intermediul sexului....
Merita sa cititi cartea daca nu ati facut-o inca,merita  pentru ca e o felie simpla de viata....


desen: Corina Chirila

(repostare)

38 de comentarii:

  1. Unii nici sex nu ştiu să facă... :P.

    RăspundețiȘtergere
  2. O carte despre o prostituata nu trebuie sa fie si despre sex! Si Victor Hugo atunci cand a scris Mizerabilii si a creat personajul Fantine, mama lui Cosette, nu a facut nicio aluzie la sex.
    Sa ai o zi frumoasa draga mea! >:d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici nu am zis ca ar trebui sa fie...as zice ca dimpotriva ar fi mai aproape de realitate :)
      te pupacesc si eu draga mea,frumoasa sa-ti fie si tie ziua! :)

      Ștergere
  3. Aș zice că, dacă vorbim despre a face sex pe bune, nu prostituatele ar fi modelul. La ele, săracele, e doar meseria care le aduce painea pe masa.
    O carte care trezește interesul, dar când să o mai citesc ?... M-au năpădit cărțile cerute la școală ! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru unii sexul e meserie pentru altii chiar e o filozofie de viata :)

      cartile de scoala trebuie sa fie pe primul loc :))

      Ștergere
  4. Este o carte despre juisare?
    Mie numai astea-mi plac.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit această carte (şi încă vreo opt pînă am zis basta cu Coelho :) ) şi n-am fost chiar deosebit de încîntat.
    Am impresia că în jurul acestui autor (de altfel respectabil) se face cam multă vîlvă (dacă a ajuns şi Becali să se considere Războinicul lui berbec prăjit... :) )
    Autor comercial cu aură de filosof profund.
    De fapt, un autor lejer, tocmai bun pentru decconectare.
    Şi acum, aştept ghilotina :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si de ce crezi tu ca vei fi ghilotinat? :))
      Coelho este extreme de accesibil,toata lumea a cazut de accord asupra acestui fapt...
      mi se pare un lucru bun pentru ca il face digerabil chiar si pentru cei care nu prea citesc...
      in rest,stim cu totii ca putem allege carti la acre fieacre cuvant naste un semn de intrebare care nu intotdeauna primeste raspuns...clar ca nu asta e genul lui Coelho asa ca nu ne ramane decat sa ne oprim la el sau sa-l ocolim :)

      Ștergere
  6. am citit-o si mi-a placut!
    a fost a doua carte pe care am citit-o in italiana...:)
    pooop!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie Zahirul lui nenea Coelho mi-a intors lumea pe dos.
    Am in biblioteca 11 minute dar nu m-am incumetat pana acum. Suna tentant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pentru mine suna tentant Zahirul dar inca nu m-am apropiat de el :)

      Ștergere
    2. Alaturi de Alchimistul, reprezinta cele mai bune momente artistice ale autorului. Dar nu am apucat sa citesc tot, insa. Acestea doua mi-au ramas adanc insurubate in suflet.
      Desi sunt cam de aceeasi factura :)

      Sa te apropii, merita!

      Ștergere
  8. Bună scumpo!
    Am citit-o și mi-a plăcut ca de altfel
    tot ce scrie Coelho !
    Zi minunată îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o seara faina iti doresc si eu Elena cu tot dragul!pup! :)

      Ștergere
  9. Si eu am citit-o si mi-a placut. Ai zis bine - o carte despre viata, despre descoperirea de sine, despre aflarea unui drum in viata. Cate povesti fascinante nu se ascund in spatele acestor femei cu o viata zbuciumata? Imi place cum scrie Coelho, caci transmite multe dintre invataturile de viata universal valabile, dincolo de culturile popoarelor sau de anumite religii.
    O zi frumoasa, draga Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coelho are in primul rand vocative de povestitor,poate de asta cartile lui se citesc si se inteleg cu usurinta...
      personajele lui sunt atat de vii incat ai senzatia ca sunt tangibile...
      o seara faina iti doresc si eu draga Alex! :)

      Ștergere
  10. Oamenii mari se ascund acolo unde nu credem ca i-am putea gasi.Imi place Coelho, are un mod deosebit de a transpune viata.O s-o citesc si eu..

    RăspundețiȘtergere
  11. Prin 2009-2010 era la mare moda! Poate si pentru ca toate colegele mele erau extaziate de cartile lui pe mine nu m-a atras de loc.
    M-ai facut curioasa: oare ce impresie mi-ar mai lasa acum?
    Multumesc Pandhora!
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in 2009 am citit-o si eu :)
      sunt curioasa sa-ti aflu impresia cand te vei hotara sa o citesti :)
      o noapte buna iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
  12. Sincer cred că prostituatele sunt printre cele mai triste femei - intră scurt pe doi în intimitatea atâtor bărbaţi, dar rareori în inima unuia.

    RăspundețiȘtergere
  13. am citit cartea. bunicica, nu cine stie ce...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. important e ca ai fost curioasa sa vezi despre ce e vorba :)

      Ștergere
  14. Nici eu n-am servit vreodata Coelho :) Dar niciodata sa nu spui niciodata...caci nu se stie. Nu?
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  15. si eu am citit-o... deosebita, ca de altfel mai toate romanele lui Coelho, dar nu cea mai buna poveste.
    te pup daga mea draga :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca nu e cea mai buna dar mie mi s-a parut a fi atat de realista in ceea ce priveste modul in care o femeie si nu doar o prostituata poate privi un barbat prin prisma a ceea ce inseamna viata ei raportata la a "lui" indifferent cati "lui" exista :)
      te pupacesc si eu draga mea draga:*

      Ștergere
  16. Iti capteaza interesul odata ce-ai inceput s-o citesti! Dar, are un mare "pacat" :D : acela de-a te viri aproape cu de-a sila in actiune, fie ca e vorba de cafeneaua artistilor, fie ca e patul Mariei. Atit de simplu si direct scrisa ! Mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  17. Toooata ziua m-am invartit pe langa blogul tau, intrebandu-ma: sa scriu sau sa nu scriu? In final am ales… ghici? :) Sa scriu!
    Mie nu-mi place C. Am citit Alchimistul (scrisa in 1988 si ajunsa la mine dupa 1989) si ma intrebam cum de e considerata super alea-alea cand e, de fapt, o copie mai putin reusita despre calatoria printului Siddartha, devenit mai apoi Buddha, intemeietorul religiei buddhiste.
    Poate gresesc, dar mie mi se pare Coelho un foarte bun… compilator. Sigur, scrie bine, dar deloc original. Sau… tocmai in aceasta consta originalitatea lui, si succesul: compileaza opere majore in limbaj simplu. Marile adevaruri – sa zicem asa – sunt redate pe intelesul tuturor… Cartile lui - din punctul meu de vedere - sunt bune de citit in tren, pe distante lungi, si lasate pe bancheta, la coborare :(
    Ce aiurea suna comentariul acesta - dar il trimit :(
    Am ajuns sa citesc un autor care nu-mi place pentru a spune "in romanul X compileaza...." Am un prieten care ma seaca zicand "ce bun e C"!!! Nu vreau sa mai citesc si acest roman, zau! :) Am vazut multe filme de gen...

    Noapte buna! Somn usor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si de ce sa nu fi scris acest comentariu? :)
      e parerea ta si nu esti singura care nu il agreeaza pe Coelho,ai motivatiile tale asa cum cei care il agreeaza le au pe ale lor...
      in adolescenta imi facea placere sa citesc Balzac spre disperarea prietenelor mele care il gaseau obositor din cauza lungilor lui descrieri...exact asta ma atragea pe mine la cartile lui :)
      asa ca...:)

      pup draga Diana,somn usor iti doresc si eu!

      Ștergere
  18. Cred ca sunt singura persoana din lume care nu a citit nimic de acest scriitor. Poate ca a sosit momentul sa incerc, cu aceasta... 11 minute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce figura esti tu Vienela :))
      sunt sigura ca il vei gasi interesant :)

      Ștergere