miercuri, 20 martie 2013

Miercurea fara cuvinte - Castelul de la Miclauseni (detalii)




Ideea Wordless Wednesday apartine intre vis si realitat

52 de comentarii:

  1. Foarte vechi castelul si foarte frumos!
    Te pup, somn usor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este cu adevarat fermecator :)
      pup si eu draga Minnie,o zi faina iti doresc! :)

      Ștergere
  2. Cred ca e prima data cind simt o oarecare nostalgie vis-a-vis de lipsa cuvintelor nespuse ... ,,miercurea".
    Fascinante fotografiile, fascinant castelul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. castelul a apartinut familiei Sturza construit fiind in stil neogotic...
      ultima descendenta a familiei Sturza a donat castelul Episcopiei Romanului,la sfarsitul celui de-al dilea razboi mondial,ulterior fiind luat de catre stat...
      a functionat printre altele ca si camin pentru copiii cu handicap psihic,a trecut prin cateva incendii,mobila si cartile de o deosebita valoare au fost arse in timpul in care au fost incartiruiti acolo soldatii rusi...
      la inceputul anilor 2001 castelul a fost retrocedat Mitropoliei Moldovei si Bucovinei care a inceput retsaurarea castelului cu fonduri de la Banca Mondiala...
      daca vreti sa-l vedeti cu ochii vostri il gasiti langa Iasi la cca 60 de km...va asigur ca locul este cu adevartat incantator...
      daca ati vazit filmul lui S Nicolaescu "Oreient Express" ati vazut si castelul :)

      Ștergere
    2. Am fost de multe ori la Iasi. De ce nu mi-o fi spus si mie nimeni despre acest castel, despre frumusetea lui, despre faptul ca in mai putin de o ora l-as fi putut vedea?

      Ștergere
    3. te vor mai duce drumurile pe acolo,cu siguranta :)

      Ștergere
  3. nu am fost niciodata în zona Iasiului... am auzit multe despre frumusetile locurilor si a sufletului oamenilor. Poate voi ajunge într-o buna zi.
    Superbe detalii. Cu siguranta ne vei mai arata si alte minunatii si ne vei povesti cate ceva, din weekendul tau reusit.
    Pupici. Noapte buna, draga mea draga!
    happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt multe de vazut...iasul are inca un farmec bland,cu siguranta te-ai simti bine la plimbare prin orasul asezat,ca si Roma,pe 7 coline :)
      te pupacesc draga mea draga,iti multumesc ca m-ai inscris :)

      Ștergere
  4. Spre rușinea mea va trebui să mă documentez :( !
    Este foarte frumos,detaliile sunt fantastice !!!
    mă duc la treabă...

    RăspundețiȘtergere
  5. Faine detalii, dar spre ruşinea mea nu ştiu unde este Miclăuşeni.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce arhitectură deosebită! Foarte frumos castelul. Ce istorie se ascunde în spatele acestor ziduri....
    O noapte frumoasă, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o istorie lunga...
      o seara buna iti doresc si tie draga Alex! :)

      Ștergere
  7. Mă bucur să văd că este renovat şi arataă atât de bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos acest castel, nu am fost niciodata acolo...

    RăspundețiȘtergere
  9. Despre acest castel aş fi vrut să ştiu mai multe.
    Imaginile sunt superbe!
    O zi minunată, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. castelul a apartinut familiei Sturza construit fiind in stil neogotic...
      ultima descendenta a familiei Sturza a donat castelul Episcopiei Romanului,la sfarsitul celui de-al dilea razboi mondial,ulterior fiind luat de catre stat...
      a functionat printre altele ca si camin pentru copiii cu handicap psihic,a trecut prin cateva incendii,mobila si cartile de o deosebita valoare au fost arse in timpul in care au fost incartiruiti acolo soldatii rusi...
      la inceputul anilor 2001 castelul a fost retrocedat Mitropoliei Moldovei si Bucovinei care a inceput retsaurarea castelului cu fonduri de la Banca Mondiala...
      daca vreti sa-l vedeti cu ochii vostri il gasiti langa Iasi la cca 60 de km...va asigur ca locul este cu adevartat incantator...
      daca ati vazit filmul lui S Nicolaescu "Orient Express" ati vazut si castelul :)

      Ștergere
  10. Minunată alegere, Pandhora! Noi am fost mai demult pe Lunca Siretului, aici, la Castelul Sturdza. Mai târziu am aflat că este construit în stil neogotic, devenit tare drag mie.E frumos, iar fotografiile sunt excelente, felicitări! Te pup, o zi minunată îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Mirela,castelul iti merita pe deplin aprecierile :)
      te pup si eu dorindu-ti o seara cu adevarat frumoasa!

      Ștergere
  11. Cui i se pare cunoscut pot sa-i spun ca aici s-au facut o parte a filmarilor exterioare la filmul lui Sergiu Nicolaescu "Orient Expres":
    Frumoase detalii!
    O zi insorita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat Sorin :)
      ma bucur ca le apreciezi :)
      o seara faina iti doresc si eu! :)

      Ștergere
  12. O bijuterie arhitectonica, cu o simbolistica foarte interesanta, bine macar ca la exterior pare intretinut!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună scumpo!
    Din păcate nu l-am vizitata dar imaginile
    tale sunt superbe!
    O zi minunată îți doresc!
    Cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma intristey, dar aflu ca nu sunt singurul care nu are habar despre Miclauseni.
    Nu stiu unde se afla si habar nu aveam ca acolo este si un caste. Care castel arata extrem de bine, vad :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. castelul a apartinut familiei Sturza construit fiind in stil neogotic...
      ultima descendenta a familiei Sturza a donat castelul Episcopiei Romanului,la sfarsitul celui de-al dilea razboi mondial,ulterior fiind luat de catre stat...
      a functionat printre altele ca si camin pentru copiii cu handicap psihic,a trecut prin cateva incendii,mobila si cartile de o deosebita valoare au fost arse in timpul in care au fost incartiruiti acolo soldatii rusi...
      la inceputul anilor 2001 castelul a fost retrocedat Mitropoliei Moldovei si Bucovinei care a inceput retsaurarea castelului cu fonduri de la Banca Mondiala...
      daca vreti sa-l vedeti cu ochii vostri il gasiti langa Iasi la cca 60 de km...va asigur ca locul este cu adevartat incantator...
      daca ati vazit filmul lui S Nicolaescu "Orient Express" ati vazut si castelul :)

      Ștergere
  15. De toată mirarea că acest castel arată aşa de bine. L-a renovat cumva Prinţul Sturdza?

    RăspundețiȘtergere
  16. Am inteles din comentariile de mai sus ca Miclauseni ar fi pe undeva in apropierea Iasiului? Daca-i asa, pai clar am sa-l vizitez in vara. :D
    Zi cu soare si happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Răspunsuri
    1. ma bucur ca le apreciezi draga Robert!
      o seara buna iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  18. Excelente detalii, Pandhora ! Trebuie sa trec si eu pe acolo!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  19. arata foarte bine...!
    imi plac mult imaginile.... :)
    pop si zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  20. O splendoare a arhitecturii ...
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu am fost, nu stiu daca voi ajunge desi mi-ar placea. Macar pentru acest castel, care e superb dupa cum arata decoratiile splendide de aici. Pare o bijuterie.
    O seara minunata, Pandhora! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-ar placea,nici nu ma indoiesc de asta...
      nu-mi ramane decat sa-ti doresc sa ajungi acolo :)
      frumoasa sa-ti fie si tie seara Elly! :)

      Ștergere
  22. Imi plac detaliile, sunt executate cu multa grija!
    Frumoasa postare!
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de aprecieri Melly :)
      placuta sa-ti fie si tie seara,multumesc!

      Ștergere
  23. Foarte frumos castelul.

    P.S. Pe blogul meu te aşteaptă o mică leapşă.Sper să-ţi placă: http://lawynush.blogspot.ro/2013/03/hai-cu-leapsaaa.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de nominalizare dar asa cum am spus si pe blogul tau,deja am raspuns acestei lepse :)

      Ștergere
  24. Răspunsuri
    1. superba sintagma,exprima perfect frumusetea acestui edificiu...
      multumesc erys!

      Ștergere
  25. Cata atentie se acorda odata detaliilor.
    Acestea faceau diferenta!
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere