sâmbătă, 16 martie 2013

Leapsa Profesionala

Doar Rudolph putea avea o astfel de idee :)
Leapsa pe care el ne-a propus-o m-a facut sa scormonesc putin in trecutul meu professional si sa gasesc niste raspunsuri….

1.La un moment dat si pentru o scurta perioada de timp (1 an) am lucrat la o micuta firma de productie publicitara,firma unei prietene…
A fost ceva nou pentru mine dar incitant,am invatat din mers tot felul de lucruri despre produsele pe care firma le oferea,despre preturi,despre targuri si tot felul de evenimente de gen…
Mi-a placut faptul ca interactionam cu clientii,pana la un punct,”tusa” finala a contractelor fiind data de ea…
E un domeniu de activitate interesant pentru ca are la baza creativitatea dar ca final vanzarea unor produse…
Prietena mea este o fiinta extrem de creativa dublata de o minte de contabil,reteta perfecta pentru reusita unei firma mici…
Ceea ce am invatat din acesta experienta este ca,niciodata dar niciodata nu trebuie sa amesteci prietenia cu afacerile…
Am avut parte de multe scurt-circuitari din pricina modului in care abordam clientii…
Ea avea de partea ei experienta,eu doar intuitia si poate un fel mai relaxat de a fi...
Prea blanda,era unul din reprosurile pe care le primeam,incisivitatea e totul era sfatul,litania zilnica,de fapt...
Asta nu inseamna ca am pierdut clienti,inseamna doar ca modul meu de abordare era diferit de al ei,poate chiar mai eficient iar asta cred ca,in primul rand, nu i-a placut…de fapt nici acum nu stiu cu exactitate ce nu i-a placut...
Cert e ca prietenia dintre noi a disparut din cauza acestor mici frecusuri care s-au accentuat pe parcursul unui an…
Acum nu mai suntem apropiate,am ramas la stadiul de cunostinte…
Pentru mine a fost uimitor felul in care s-a preschimbat prietenia noastra in ceva care semana mai mult cu un vulcan in plina eruptie decat cu o apa calma si linistita…
Am mai invatat ca te poti adapta la ceva doar daca rezonezi cu acel ceva,altfel nu poti fi decat fals si neconvingator…
Oricum,nu voi mai repeat o astfel de experienta…

2.Daca ar fi sa aleg o activitate in care NU am fost angajata as alege-o pe aceea de bibliotecara…
As alege-o cu siguranta la modul idilic pentru ca lumea cartilor m-a fascinat intotdeauna…
Cand eram mica si mergeam la biblioteca, eram innebunita dupa mirosul cartilor,imi placea sa le ating, (pentru ca sunt o fiinta tactila) rasfoindu-le…
Uneori la noi in cartier venea un fel de Biblioteca-Caravana care ramanea cateva saptamani…eram super incantata sa merg acolo si sa stau pe cat posibil mai mult alegand carti…
Ma intristau cartile cu coperti rupte sau mazgalite,mai ales ca eu le imbracam intotdeauna…
Nu stiu daca as fi reusit sa fiu cu adevarat bibliotecara,probabil ca nu as fi putut fi atat de retrasa,imi plac prea mult oamenii si imprevizibilul pe care il reprezinta ei, dar asta nu o voi afla cu siguranta niciodata…

3.Si ca sa raspund si celei de a 3-a cerinte…
Conform legendei,rochita s-a transformat in florile care ii porta numele :
Atunci ș-a ei rochiță, nălțându-se în vânt,
Topitu-s-a în ploaie de raze pe pământ,
Și pân-în faptul zilei crescut-au flori din ele,
Odoare-a primăverii: Rochiți-de-rândunele! (sursa: wiki )

Draga Rudolph,sper ca esti multumit si nu dezamagit pentru ca am ales sa nu vorbesc despre experienta mea cinematografica...despre ea am vorbit in alte postari :)

 

35 de comentarii:

  1. ...:) nici prietenia si nici familia nu se asorteaza prea bine cu afacerile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe cea de a doua variant nu am incercat-o,pe prima din pacate,da...

      Ștergere
  2. Chiar mi-a placut raspunsul, plus uite ca tu ai fost constiicioasa si ai verificat cu wiki si in legatura cu intrebarea nr 3 si se confirma ca e numele acelei flori, desi eu chiar eram curios de unde vine acel cuvant "bochifi" asa etimologic, si de ce nu apre de loc prin dictionare de arhaisme, nici folosit decat in acea poezie o data, cel putin vad ca nici pe Internetul vast nu apare pe nicaieri in vreun alt text. Ir intrebarea nr 1 mie mi-a dat de gandit in sensul de capacitate de adaptare mai buna in mediile in care rezonezi decat in alte medii, si daca e oare de-a dreptul imposibil sa te adaptezi in mediile in care nu rezonezi sau daca se poate educa/invata (etic, nu fortat, desigur), daca cineva isi largeste capacitatea de a rezona mai larg, ca si cum s-ar antrena catre perfectionare o ureche muzicala deja pre-existenta...si ma intrebam tocmai pt ca eu sunt total afon fata de muzica, nici macar nu rezonez afectiv ff intens chiar la cantece care-mi plac, dar nu rezonez ff intens la muzica in general, aprecierea mea e aproape nula !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. despre "bochili" nici eu nu am gasit nimic...

      capacitatea de a rezona,da,cu siguranta te poti adapta facand un efort,cu siguranta vei reusi sa faci fata cerintelor dar la un moment dat vei ajunge sa te intrebi daca acest efort a meritat...
      raspunsul pe care ti-l dai e cel cu adevarat important...
      la mine raspunsul a fost ca nu a meriatat...

      Ștergere
  3. Experienta lucrului cu prieteni am trait-o si eu desi stiam din povesti ca nu o sa mearga. Si nu a mers. Doar ca amandoua am realizat asta inainte de a se rupe prietenia. Aceeasi parere o am si in ceea ce priveste lucrul cu rude. Si de experienta asta am avut parte! Nu merge.
    Pop!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din pacate noi nu am reusit sa ne oprim la timp :(
      nu pot sa inteleg de ce cu un strain poti rezona bine si cu cei apropiati tie intr-un astfel de context,nu...
      pup si eu geanina!

      Ștergere
  4. Interesant! :) ma bucur sa aflu lucruri noi despre tine, draga mea draga :)
    În viata mea nu exista decât doua domenii profesionale în care am activat - primul job a fost într-o firma cu profil textil, în care am lucrat 14 ani; am lucrat ca tehnician - diploma de ing TCM nefiindu-mi recunoscuta, clar! :)) Ce cautam insa aici? am ajuns la aceasta firma doar pentru ca am fost selectionata înca din-nainte de a termina liceul, sa joc volei în echipa clubului întreprinderii. Au fost timpuri deosebit de frumoase! Al doilea domeniu profesional - cel de proiectare, a început în Germania prin angajarea pentru doi ani, într-o firma în domeniul ingineriei tehnologice, iar al doilea angajament este înca în desfasurare, în firma in care lucrez deja de 9 ani. Pare monoton, asa-i? însa mie îmi place continuitatea si perfectionarea. Ma simt împlinita profesional, sunt sigura pe ceea ce cunosc, iar pofta de a învata mai mult nu mi-a disparut, ci dimpotriva!
    :) Educarea celor doi copii si efectuarea tuturor treburilor casnice a fost al doilea job full-time, pe langa cel care ne-a asigurat existenta de zi cu zi :) Mai am înca 17 ani si ceva pana la vârsta de pensionare, dar pana în momentul de fata sunt foarte multumita de "evolutia" mea profesionala :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acum inteleg de unde ai tu atata vitalitate...voleiul ti-a dat acest tonus pe care il ai in continuare si sunt convinsa ca tot el este "vinovat" si de felul in care faci fata cerintelor lucrand in echipa...
      sa te consideri realizat professional pastrand dorinta de a acumula e mare lucru si asta este un bun motiv ca sa nu percepi munca la modul apasator...
      mi-a placut mult ca ai ales educarea copiilor ca cel de al doilea job,pentru ca este un job in sine pe care toate mamele il fac la modul firesc dar cata energie,cata energie iti solicita el!! :)
      si eu ma bucur sa aflu desprea aceste "nuante" care te contureaza din ce in ce mai bine,draga mea draga :)

      Ștergere
  5. Am mai auzit istorisiru cu privire la relatiile de prietenie care se degradeaza la job. Este o chestiune reala pe care nu pot sa mi-o exprim decat prin "ce e mult strica".

    Si nu, nu a fost vina ta, pentru ca nu este vorba despre vina, aici :)

    RăspundețiȘtergere

  6. Acum, când ai mai lăsat niţel deschis capacul "cutiuţei" de-a ieşit din el, ca un abur, câte ceva din interesanta ta experienţă de viaţă, excelent descrisă mai sus cu toată sinceritatea, sigur că te privim cu alţi ochi.Dar oare ce să privim ?! Căci poza ta de pe blog este aşa de mică încât, chiar dacă o downloadăm, tot nu ne lasă să o...(prea)mărim destul ca să ne fie nouă clară! :)))
    Un plăcut, vesel şi însorit sfârşit de săptămână!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Marco,un w-end vessel iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
  7. Prietenia, e un lucru sfânt, deseori,
    putând transforma doi oameni,
    în două comori.

    Ea nici nu se sparge şi nici nu se strică.
    Totuşi dispare, din lumea celor doi, mică
    şi asta se poate-ntâmpla, uneori.

    RăspundețiȘtergere
  8. Chiar foarte interesant, dragă Pandhora! Așa mai aflu și eu lucruri noi despre tine. Despre experiența cinematografică am citit mai demult aici, la tine.Lucrul în publicitate cred că te prinde, eu așa te văd…dar ca bibliotecară, poate, dar la o bibliotecă imensă, cu studenți mulți, universitari, lume multă!Ai o amabilitate firească și o răbdare deosebită, ești o comoară pentru cine are nevoie la firmă de cineva cu tactul tău.
    Eu nu suport să stau mai mult de 5-10 ani într-un loc de muncă, poate nici atât. Am norocul să fiu într-un domeniu care nu numai că nu-mi permite ”învechirea” într-un job, dar mă obligă, în mod plăcut, să-mi caut mereu noi mijloace de exprimare artistică. Așa că, după experiențe reușite și în creația vestimentară de unicate, pictură pe ceramică și de șevalet, am intrat ca titulară în învățământ pentru 10 ani, timp în care mi-am luat DEF-ul cu 10, apoi GR. II cu 10, iar apoi mi-am dat demisia! Și am devenit designer și ilustrator de carte la firma noastră, dar continui și munca de atelier. Iar acasă, doar m-ai văzut: soț, copil, casă, mâncare ca la restaurant de lux, ei, fac și eu cât pot, mai am și blog, hahahahaha! Esențialul este să fiu sănătoasă, că de lene nu sufăr.
    Nu sunt niciodată mulțumită, dar tocmai asta mă ajută să progresez. Sper că asta fac și acum! Visez să mă ocup exclusiv de artele plastice așa, ca pictor cu turnee expoziționale mondiale. Cine știe?!
    M-am bucurat să citesc Pandhoraa, am și răspuns.
    Un weekend perfect și numai bine îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iata ca si eu aflu lucruri noi despre tine si despre cate lucruri stii sa faci...recunosc ca nu sunt surprinsa :)
      iti doresc cu tot dragul ca visul sa ti se implineasca,sa te vedem intr-un turneu mondial si sa ne bucuram ca unele vise se implinesc !
      o noapte buna iti doresc draga Mirela! :)

      Ștergere
  9. Referitor la punctul 1... Am fost coleg de serviciu 4 ani cu un prieten care mi-a devenit la un moment dat sef. Acum nu suntem decat cunostinte.

    RăspundețiȘtergere
  10. Inter esanta leapsa :))

    Din cauza ca bunica mea spune ca "Banii sunt ochiul dracului" oricat de bine mi-ar fi pins expertiza unui prieten intr-o afacere nu i-am cerut-o , si invers, nu am acceptat ca lucrez pentru prieteni , iar singura data cand am facut-o s-a terminat ca la tine. Prietenia nu se-npupa cu afacerile....vezi Bill Gates si Paul Allen..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca iti place leapsa mi-ar face placer sa raspunzi si tu la ea...daca vrei,desigur :)

      Ștergere
  11. Fără prieteni nu cred că am putea supraviețui! Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi par ciudatele lepsele lui Rudolph. Am facut cam pe la sarbatorile de iarna una...
    Am primit-o si eu so epe asta...nu stiu cand si daca voi reusi s-o fac. Mai ales ca nu ma incanta.
    Referitor la patania cu prietenia...asa se intanpla. Cunosc mai multe cazuri si eu. Dintre cunostintele mele...
    O noapte buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rudo;ph este extreme de inventive! :)
      da...din pacate cam asa se intampla :(
      o noapte buna iti doresc si eu!

      Ștergere
    2. acum vad ca am scris cu nenumarate greseli... :(

      Ștergere
  13. somn ușor pandhora! :)

    http://youtu.be/S0BDZWxaxuY

    RăspundețiȘtergere
  14. Şi mie mi-ar fi plăcut să fiu bibliotecară, oricum mă învârt tot prin lumea cărţilor, însă Pandhora să ştii că unii oameni când ajung sus uita să privească în jos de unde au plecat, asta vis-a-vis de prietena ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da,asta chiar este o realitate...
      ma bucur pentru ca esti aproape de carti :)

      Ștergere
  15. Interesantă leapşa, dar mai ales răspunsurile tale, dragă Pandhora!. Este bună fiecare experienţă. Învăţăm lucruri noi şi cunoaştem mai bine oamenii, cu toate ciudăţeniile lor. Cât despre lucratul cu prietenii...îţi dau dreptate şi mai bine nu! De ce să strici o prietenie, pentru un serviciu? Cu rudele e şi mai rău. Să nu mai aud de aşa ceva! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. experientele...fara ele am fi cam anosti,e adevarat cum adevarat e ca ar fi de preferat cele placute :)

      Ștergere
  16. Cred ca bibliotecara fiind ai simti caai concediu de odihna prelungit.:))
    Asa cred si eu...prietenia sa nu se amestece cu afacerile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooo daa...imi plac concediile :))
      din pacate asta e o lectie pe care nu mi-as fi dorit sa o invat...

      Ștergere