sâmbătă, 7 aprilie 2012

Ciorba mea de salata verde


Deja este primavara si asta e anotimpul potrivit pentru cat mai multa hrana verde...dar nu doar verde :)
Vara, pe langa salata mai pun in ciorba spanac,loboda,stevie,depinde ce gasesc prin piata dar primavara o pregatesc folosind doar salata verde.
Reteta mea este simpla si mai mult ca sigur nu cu mult diferita de altele dar...e a mea :)

Ingredientele pe care le folosesc sunt urmatoarele:
- 2-3 salate mari
- o telina mica
- o legatura de ceapa verde sau o ceapa uscata mare
- cateva fire se usturoi sau cativa catei de usturoi
- costita sau kaizer neaparat afumate 300-400g
- un carnacior subtirel picant si el afumat
- o ceasca de orez
- smantana
- 4 oua
- sare
- bors
- ulei
- leustean,patrunjel,marar

Chiar in vasul in care pregtim ciorba, punem la calit pe foc mic kaizerul taiat fasii,carnaciorul rondele,telina sub forma de cubulete cat mai mici,ceapa si usturoiul taiate marunt si orezul bine spalat.
Cand sunt bine rumenite turnam apa calda si le lasam la fiert.
Intre timp batem cu spor cele 4 oua cu sare,ungem tigaia cu ulei si pregatim o omleta mai groasa.
Cand este gata, o rasturnam pe o farfurie si o lasam sa se raceasca.
Orezul si restul ingredientelor sunt deja fierte asa ca nu ne ramane decat sa adaugam salata verde spalata bine de tot.
Eu o tai fasii groase sau o rup in bucati dar nu foarte mari.
Dupa ce da cateva clocote,adaug sarea,borsul si o mai las cateva minute bune sa fiarba.Rulez omleta,o tai fasii si o adaug si pe ea in oala o data cu verdeata tocata marunt.
Ciorba este gata de pus in farfurie cu o lingura buna de smantana si o ploaie de verdeata proaspata deasupra...mmm...
Pofta buna si aveti grija...e fierbinte ! :)

24 de comentarii:

  1. pofta buna Vera! :)
    si daca mai vrei o portie...nicio problema :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia m-am sculat de la masa dar as mânca o farfurie, cu niste ceapa verde din care sa musc. Imi place ca e si de post...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am observat de mult ca tu mananci doar verdeturi care in mod bizar au uneori forma de carnati si nu numai :))

      Ștergere
  3. Bună scumpo!
    Draga mea sincer mi-ai făcut poftă!
    Așa o fac și eu numai că nu pun cârnați,
    doar puțină afumătură și când o pun în
    farfurie îi pun multă verdeata și smântână!
    O după amiază frumoasă îți doresc!
    Cu mult drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest caz serveste-te cu o portie :)
      o dupa amiaza frumoasa iti doresc la randul meu si o seara cat mai buna...te imbratisez si eu >:D<

      Ștergere
  4. uf, te-am rugat sa imi spui ce zile ai "verzi", sa stiu sa ies la plimbare...

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. vii? :)
      dar azi, ca maine nu garantez sa mai fie ceva prin oala :D

      Ștergere
  6. Eu nu am facut o niciodata si nici nu am mancat o nicaieri:). Dar arata fooooarte bine....pop.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic sa o incerci...e buna si calda si rece asa ca...:)
      pup si eu :)

      Ștergere
  7. pandhora, am vazut multe pe-aici, asa ca pot sa spun cu mana pe inima ca esti o adevarata comoara la casa omului! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc...ma faci sa rosesc si eu si asa rosesc usor :)
      acum ce sa zic...daca tot scormonesc prin cutie mai gasesc una alta :)

      Ștergere
  8. Multumim de reteta si pofta buna ! Un weekend cat mai placut !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc multumesc...daca iti place,serveste-te :)
      te mai astept :)

      Ștergere
  9. Nu mă pricep deloc la bucătărie, dar după ingredientele utilizate la acest "fel", cred că iese ceva foarte gustos.Până mă voi convinge, cred că cel mai bine e să aplic totuşi zicala: "nu te băga unde nu-ţi fierbe oala !" :)))

    RăspundețiȘtergere