duminică, 8 aprilie 2012

"Si pentru ca toate acestea trebuiau sa poarte un nume...li s-a spus...(5)




Intotdeauna m-am intrebat...oare ce se ascunde in spatele numelor vechilor sau noilor cartiere din Bucuresti?Voi continua cu raspunsurile pe care le-am gasit, dar de data aceasta voi vorbi doar despre un singur cartier...cartierul meu: Bucurestii Noi :)

In 1898, Nicolae Bazilescu - avocat si profesor la Facultatea de Drept cumpara mosia Maicanesti-Grefoaicele (apartinand de comuna Baneasa din acele vremuri),aflata in zona de nord-vest a orasului. Bazilescu parceleaza terenul si scoate jumatate din loturi la vanzare, la preturi foarte mici,cealalta jumatate fiind donate primariei. Pana in 1913, 1.423 de persoane au cumparat terenuri aici, majoritatea oameni saraci care si-au construit case modeste. Acestei noi asezari i s-a dat numele de Bucurestii Noi. Actul filantropic al lui Nicolae Bazilescu a constat in ridicarea unei biserici si a unei scoli primare. In cartier au fost infiintate doua cimitire -unul crestin si unul izraelit. Tot aici a fost amenajat si un parc cunoscut ulterior sub denumirea de: Parcul Bazilescu. In acest parc pot fi intalniti arbori batrani, ramasite ale Codrilor Vlasiei ce ascund "Teatrul de Vara", o cladire fabuloasa care gazduia in trecut reprezentatii pentru nu mai putin de 2000 de iubitori ai artei, insa trecerea anilor nu a crutat cladirea… azi ea pastreaza doar amintirea unor zile si seri memorabile. Undeva, putin mai incolo, strajuieste Biblioteca "Dimitrie Bolintineanu" cu profil enciclopedic, fosta ‘Biblioteca Populara’ infiintata in 1951, mutata in parcul Bazilescu la 1968.

SURSA: www.scribd.com
foto:www.inparc.ro

29 de comentarii:

  1. Mă bucur să citesc despre cartierul tău,despre care am auzit doar !
    Mulțumesc :)
    Poate ne iei în viitor într-o plimbare fotografiată prin cartier !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cartierul meu este frumos pe stradutele din spatele blocurilor care,din fericire,nu sunt multe...
      nu am timp,nu am pur si simplu timp sa cuteier strazile si sa fotografiez copacii infloriti si florile din fata caselor...
      mi-e draga linistea acestui cartier...sper ca o data cu noile vile care apar in numar din ce in ce mai mare lucrurile sa nu se schimbe...
      si daca ai drum prin Bucuresti vei vedea cu ochii tai :)

      Ștergere
  2. devine din ce in ce mai frumos parcul...acum vreo 10 ani, iti era si frica sa treci pe acolo...
    ai dreptate, cartierul este linistit...pacat ca nu refac si baza sportiva (pe lac)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-au schimbat mult lucrurile de atunci si sper sa ramana asa schimbate...
      imi pare atat de rau ca nu se ocupa de renovarea teatrului de vara...chiar si asa salbaticit este inca frumos...
      baza de care spui apartine Rapidului...nu inteleg de ce nu investesc in ea...
      una din bucuriile mele este aceea ca pot vedea lacul...dimineata cand rasare soarele este superb...
      din pacate eu nu stiu sa fac fotografii frumoase :(

      Ștergere
  3. :) cartierul tau e privilegiat! multumesc de informatii...am auzit de el la tv :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mereu aflu informatii noi si utile de la tine draga Pandhora!
    E o placere!

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar ca multumesc. Stau relativ aproape, am avut de multe ori treaba sau am trecut pe acolo si ma întrebam mereu de ce s-o fi chemând asa. Acuma stiu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      in acest caz ma bucur ca locuim in acelasi sector...
      sectorul 1 este miezul orasului asa ca...:)

      Ștergere
  6. Deci tu stai in Bucurestii noi, mie mi-a placut zona. Pacat ca multe din amintirile mele sunt vagi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună scumpo!
    Frumoasă descriere a cartierului tău!
    Îți doresc o săptămână frumoasă și plină de bucurii!
    Cu multă dragoste te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elena :)
      o seara frumoasa si o saptamana asemenea iti doresc la randul meu :)
      te pupic >:D<

      Ștergere
  8. Interesting and beautiful post.

    Regards and best wishes

    RăspundețiȘtergere
  9. Interesantă prezentare a parcului Bazilescu şi a locurilor din acest cartier.Dar dacă nu ştiaţi, aflaţi acum de la mine : legenda ne mai spune că, în lungile sale peregrinări prin parc, de fapt aici Pandhora şi-a găsit cutiuţa ei plină cu de toate, şi pentru...toţi ! :))) ...A ridicat-o uşor de jos, a şters-o cu grijă de praful uitării şi i-a insuflat ...inspiraţie nouă,proaspătă...Aşteptăm să o vedem aşadar într-o poză chiar la..."faţa locului"! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Marco,mi-ar placea sa am talentul de a surprinde parcul in fotografii dar...talent lipsa :)
      cat despre cutiuta...eeee...a mea de mult mult timp :)

      Ștergere
  10. exista si bucurestii vechi?
    si cum se cheama bucurestii dintre cei noi si cei vechi?
    astept bucurestii viitori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bucurestii sunt in primul rand vechi...restul e istorie...nescrisa :))

      Ștergere
  11. Răspunsuri
    1. la care acuratete faci referire?
      a informatiei?a imaginii? :)

      Ștergere
  12. Zilele trecute am facut o vizita pe strada Crinului.. din cate-mi dau seama este in cartierul tau... sau poate ma-nsel! :)
    Seara placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu...nu este :)
      str.Crinului se gasete in Chitila si este relativ,foarte relativ in spatele parcului :)

      Ștergere
  13. Ce cartier frumos ai! Frumoasă şi "istoria" lui.Oameni din trecut care au lăsat "urme" admirabile. Poate totuşi reuşeşti să mai "culegi" imagini de prin cartier. Mai ales construcţiile vechi.
    o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am cateva fotografii dar nu sunt prea reusite...dar le voi cauta :)
      ma bucur ca iti place la mine in cartier :)

      Ștergere