duminică, 15 aprilie 2012

Poveste de dragoste

Sunt sigura ca toata lumea sau aproape toata lumea cunoaste bucata asta, dar prea putini stiu ca in spatele ei se afla si o poveste...
mi-ar placea ca cei care trec pe la mine sa o citeasca pana la sfarsit...sa o asculte....si ...


22 de comentarii:

  1. "Fur Elise" este poate una dintre cele mai cunoscute si indragite compozitii muzicale ale unuia dintre cei cunoscuti si indragiti muzicieni ai tuturor timpurilor, Beethoven. Putini cunosc insa povestea de dragostea din spatele ei. Putini cunosc faptul ca femeia care a inspirat scrierea acestei capodopere nu este Elise, ci Therese. "Fur Elise" sau Bagatela Nr. 25 in A minor a fost denumita initial de Beethoven drept Fur Therese (Pentru Therese) si dedicata Theresei Malfatti von Rohrenbach zu Dezza, femeia pe care in 1810 Beethoven a cerut-o in casatorie. Cererea sa in casatorie este respinsa, iar Therese se casatoreste cu un nobil austriac. La publicarea lucrarii, Ludwig Nohl a schimbat titlul din "Fur Therese" in "Fur Elise".(SURSA: http://www.garbo.ro )
    POVESTI DE DRAGOSTE ....... SAU UN ADEVARUL SPUS PREA RAR , ACELA CA , FEMEIA ESTE MUZA ORICAREI OPERE !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru auditie si aducere aminte!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am avut asa un moment de nostalgie re ca eu nu am nici un talent artistic pt ca daca as fi avut atunci as fi umplut lumea de opere artistice minunate si totodata placut incantatoare pt toti daca tin cont de cate ori m-am indragostit eu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. considera-te fericit...sunt oameni carora nu li se intampla niciodata :)

      Ștergere
    2. Da, desigur, doar voiam sa clarific ca nostalgia se datorase mai mult faptului ca mie mi se facuse o fractiune de secunda mila de omenire, adica ce-a pierdut ea in urma lipsei descrierii artistice a multiplelor mele indragostiri infantile !

      Ștergere
  4. Multumesc. Sarbatori fericite ! Hristos a inviat !

    RăspundețiȘtergere
  5. Inspiraţia artistică divină îşi are drept sursă de iniţiere uneori (ca să nu spun de cele mai multe ori!) şi câte o mare pasiune mai...pământeană!:)))
    Istorioara de mai sus ar întări proverbul : "nu este pentru cine se pregăteşte, ci pentru cine se...nimereşte".Cei..."nimeriţi" adică...cei norocoşi suntem de fapt noi, melomanii epocii de azi, care au muzica preferată la discreţie...internautică.:)))
    Mulţumim Pandhorei pentru această clipă de melancolie picurată în suflet într-o zi ploioasă dar...optimistă!

    RăspundețiȘtergere
  6. ...si sa mai invete cate ceva :P. cunosteam piesa bineinteles dar nu si povestea. mi-a placut....zi faina...

    RăspundețiȘtergere
  7. Vorbita ori cantata, dar mai ales traita, dragostea are farmecul ei special, unul pe care nimeni nu il poate lua

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unul dintre putinele lucruri care ne raman indiferent de trecerea timpului...

      Ștergere
  8. in spatele oricarei capodopere este o... "elise"...

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunată piesa !
    Mulțumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi-a plăcut enorm încă din 1988 când am scultat-o prima oară, şi chiar şi astăzi consider că e cea mai sexy melodie ever. În opiniea mea, face dragoste pe melodia asta nu poate fi egalat de nimic...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-ar placea sa pot spune ca este asa...o voi face cand se va intampla...
      muzica asta te infasoara,te invaluie si chiar daca nu esti indragostit simti ca in momentul cand el a scris-o,iubea...

      Ștergere