duminică, 1 aprilie 2012

Life in Pictures - "Al anbar"




Numele chihlimbarului provine din limba araba, "al anbar"insemnand auriu.Aceasta rasina fosilizata in urma 50-60 milioane de ani este considerata o piatra a norocului, a frumusetii, o piatra a dragostei adevarate...se spune ca ajuta la gasirea sufletului pereche :)

mai multe gasiti la Costin

50 de comentarii:

  1. Superbe fotografiile:) Mi-au placut mult...Duminica placuta:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur Ana :)
      o duminica frumoasa iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  2. Am si eu cateva bijuterii cu chihlimbar.
    Sunt deosebite.
    O duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut si eu un pandantiv deosebit dar l-am pierdut :((
      o duminica perfecta iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  3. Să-l găsești :)

    Frumoase, elegante...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt deosebite...da...
      am uitat sa-l mai caut sau am uitat ca il caut...inca nu m-am hotarat :))

      Ștergere
  4. am primit si eu odata :)un ceas. bratarica e cu pietre de chihlimbar si suflat cu aur. chiar imi poarta noroc acel cesulet :P. zi faina...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine imi pare :)
      sa-l porti mult si bine! :)
      faina sa-ti fie si tie ziua :)

      Ștergere
  5. O lacrimă de răşină, ediţie definitivă ...
    Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci de aicea vine... In franceza se spune "ambre".

    RăspundețiȘtergere
  7. al ambar = chihlimbar = ambra.
    Noroc? Poate. Dar nu şi pentru unii scarabei. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...pentru ei este o inchisoare chiar daca arata ca o bijuterie :)

      Ștergere
  8. Am si eu citeva bijuterii cu chihlimbar!
    In opinia mea, orice bijuterie ce poarta chihlimbar are o nota deosebita!
    Foarte frumoase bijuteriile expuse!
    Felicitari si duminica placuta Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...bijuteriile cu chihlimbar au o eleganta aparte...
      o duminica placuta iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  9. Asa este ! Am trecut pe langa sufletul peteche cu un chihlimbar legat de mana...>:D<

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumoase bijuterii. Piatra de chihlimbar le desavarseste! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Superb ultima bijuterie mi se pare :X geniala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie imi place in mod deosebit dar preferatele mele sunt cele vechi sau cu un aer vintage :)

      Ștergere
  12. Am primit un medalion mic cu chihlimbar de la Vladi, anul trecut, mi l-a adus din Polonia. Eu cred ca el este un suflet pereche cu mine. Sincer!

    RăspundețiȘtergere
  13. imi place chihlimbarul...l-am descoperit acum vreo 25 de ani, cand se aducea din rusia. si chiar mai am de pe vremea aceea niste cercei si un inel...sper ca nepotii sa le poarte cu drag, chiar daca multi cred ca bijuteriile cu chihlimbar nu sunt atat de tineresti, valoroase ori ca sunt prea sobre...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca e o greseala sa fie asociate varstei...eu as spune ca important este contextul in care porti o astfel de bijuterie...
      o poti banaliza purtand-o zilnic,ar fi pacat...merita mult mai mult dar depinde de model si de calitatea pietrei...

      Ștergere
  14. Ce minunatii ai gasit aici! Cat de frumoasa e montura acestor bijuterii. Sunt pline de lumina, ca mierea, insorite si senine. Adorabile, imi plac mult. Eu am o brosa cu un chihlimbar mare si ma bucur ca mi-a amintit de ea. Sa ai o zi luminoasa ca aceste minunate "al anbar"! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...exact asta imi sugereaza chihlimbarul...dulcea,blanda miere...
      poate ne vei arata o data brosa de care vorbesti :)
      minunata sa-ti fie si tie dupa-amiaza :)

      Ștergere
  15. Bună scumpo!
    Îmi plac mult bijuteriile alese de tine!
    Îți doresc o duminică minunată!
    Cu mult drag te pup și îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu te imbratisez Elena cu acelasi drag si iti doresc o dupa-amiaza minunata :)

      Ștergere
  16. Te salut pandhora!
    In 1932, inginerul care a inceput sa extraga chihlimbar romanesc in mod organizat prin metode industriale ,in Valea Coltilor ,sat de linga Buzau, a
    organizat, la Paris o expozitie cu cele mai frumoase exemplare.
    Muzeograful de la Colti spune ca regina Angliei, prezenta la eveniment, a
    primit de la roman un medalion de chihlimbar in care erau conservate
    insecte. O alta istorisire, a carei autenticitate nu este confirmata de
    documente scrise, lanseaza ipoteza ca pipa lui Stalin ar fi fost
    decorata cu chihlimbar romanesc, extras la Colti.

    sursa

    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sreara buna Sorin :)

      nu stiam aceste amanunte,sunt interesante si de retinut...
      avem atat de multe bogatii...inca mai avem...
      o seara cu luciri de chihlimbar iti doresc :)

      Ștergere
  17. Sunt foarte interesante si frumoase bijuteriile cu chihlimbar:-?
    O duminica frumoasa:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa sunt...
      sunt minunat de frumoase...da...
      o dupa-amiaza frumoasa iti doresc la randul meu

      Ștergere
  18. fotografia 1: oooo!
    fotografia 2: oooooo!
    fotografia 3: oooooooooo!
    fotografia 4: ooooooooooooooooo!
    textul tau: OOOOOOO!!!
    comentariul meu: hmmmm!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. azi e ziua onomatopeelor si nu stiu eu? :))

      Ștergere
    2. daca puteam comenta si cu imagine, sa vezi ce ochi fac.... Nu mai mari decat la postarea de azi, aceea cu lenjerie, dar pe aproape! scriu aici pentru ca ma daca ma uit iar la lenjerie, ma ia cu dependenta... sunt poze cu tine?

      Ștergere
    3. sigur ca sunt poze cu mine...in viitor :))

      Ștergere
    4. Buuun!
      Din cate stiu, viitorul incepe azi!
      Ce faci diseara?

      Ștergere
    5. cum ce?
      probez lenjerie...pink...este inca luni :)

      Ștergere
  19. a. Ceea ce vedem mai sus sunt podoabe deosebit de frumos lucrate care pun bine în "lumină" această aşa-zisă "piatră" de chihlimbar.
    b. Deşi pare a fi de efect, nu sunt de acord cu etalarea bietei victime înglobată în acest tip de sarcofag preţios.
    c. Că ajută la găsirea sufletului pereche, e deja banal...Dacă ajuta la găsirea celui..."nepereche" (vorba lui G.Călinescu), era deja ... sublim! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este si asta un punct de vedere Marco...dar "victima" nu a fost pusa acolo special...natura e cea care "inghetat-o" intr-o picatura...
      ne putem noi pune cu natura? :)
      de cruzime dau dovada chinezii care au inventat acel breloc cu pestisori sau nu stiu ce alte gaze a caror viata depinde de cat oxigen au un recipientul in care sunt pusi..

      Ștergere
  20. ...o viata intr-o picatura... atat de frumoasa !
    O saptamana luminoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumos..foarte frumos spus ::)
      o seara blanda ca si culoarea chihlimbarului iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  21. Ce frumoasa este...Are culoarea mierii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este...mie imi da senzatia unei pietre calde...stiu ca nu este asa...si totusi...

      Ștergere
  22. imi place aceasta piatra pretioasa deoarece fiecare e unica,are personalitatea ei.intr-un set parca ai avea mai multe feluri de piatra.

    RăspundețiȘtergere